Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- جواد فتحی، نماینده مجلس در واکنش به سخنان دادستان کل درباره استعفای نجفی از شهرداری تهران گفت: اين‌طور سخن‌گفتن دخالت آشکار در حيطه قانوني نهادي است که ايشان حق دخالت در آن را ندارد. تازه جناب دادستان بايد بدانند که حسب چارچوب وظایف قانوني‌شان اگر کسي وارد حريم فضاي قانوني دستگاهي شود، ‌بايد آن فرد را مورد تعقيب قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرف‌های دیروز دادستان شوکی به جامعه وارد کرد. برخی نمایندگان مجلس سخنان او را به نوعی خدشه در امر دموکراسی و رأی مردم می‌دانند. برخی دیگر نیز خیلی ظریف به این نکته اشاره کرده‌‌اند که حرف‌های دادستان صحیح نبوده و این‌طور موضع‌گیری نشان می‌دهد اخبار مرتبط با احضار نجفی و درخواست برخی مسئولان قضائی برای استعفای او صحت دارد.
دادستان کل کشور روز گذشته شوراي شهر تهران را مورد خطاب و عتاب قرار داد و گفت «از شوراي شهر مي‌خواهيم سياسي‌بازي را کنار بگذارد. چه معنايي دارد که وقتي خود شهردار مي‌گويد توان کار سنگين ندارم و در جلسه رسمي مي‌گويد که ادامه کارم با اين شرايط خيانت است، شما رأي‌گيري مي‌کنيد و مي‌گوييد که نه! شما هم بيمار نيستي و هم توان کار سنگيني مانند شهرداري تهران را داري».شوراي شهر تهران روز يکشنبه در يک جلسه علني با احترام به رأي مردم حرف‌هاي محمدعلي نجفي را شنيد و با‌اين‌حال با استعفاي نجفي موافقت نکرد؛ چراکه برخي معتقدند استعفاي نجفي نه به دليل بيماري که از قضا به خاطر برخي فشارها بوده است.
دادستان در مقام توبيخ شوراي شهر نيست
جواد فتحي، نماينده حقوق‌دان مجلس دهم، گفت «اگر دادستان از نظر حقوق شهروندي اين حرف را زده باشد، خب ايشان مي‌تواند به‌عنوان شهروند نظرش را بگويد يا در جايي که مستمعي دارد، مصاحبه کند و اعلام موضع کند؛ اما از حيث وظايف قانوني از همه وظايف دادستان که ٦٠٠ وظيفه قانوني دارد، در هيچ‌کدام اين را نمي‌بينيم که يک نهاد قانوني مثل شوراي شهر را توبيخ کند».محمود صادقي نيز در تويیترش اين‌طور به سخنان دادستان کل واکنش نشان داده «آقاي دادستان! اين از اختيارات بديهي شوراي شهر است که درباره پذيرش استعفاي شهردارش چه تصميمي بگيرد.
فتحي نيز همچنين تأكيد دارد: «دادستان خيلي نپخته عمل کرد. به‌ويژه اينکه اخبار و شايعاتي درباره دادسراي تهران و تهديدهايي که آنجا نسبت به شهردار صورت گرفته، به گوش مي‌رسد.
دادستان همچنين در بخش ديگري از سخنانش يک بار ديگر شوراي شهر را خطاب قرار داده و گفته «تبعات و خسارت‌هاي چنين تصميمي بر عهده شوراي شهر تهران خواهد بود. همه عالم مي‌دانند که اين نپذيرفتن استعفاي شهردار تهران سياسي است و راه آن هم اين است که آقاي شهردار مجددا استعفاي خود را تقديم و مهلتي مقرر کند و بگويد پس از آن تاريخ ديگر عهده‌دار کار شهرداري نخواهم بود و اطمينان داشته باشد که کسي نمي‌تواند او را از اين نظر تحت تعقيب قرار دهد». همه موضع‌گيري‌ها از نماينده گرفته تا فعال دانشجويي و تحليلگران سياسي بيش از هر چيز نشان‌دهنده شوکه‌شدن افراد و چهره‌هاي سياسي از موضع‌گيري اخير دادستان تهران است.
جواد فتحي همچنين اين سؤال را پيش‌روي دادستان تهران مطرح کرده که «دادستان بايد به افکار عمومي و شهروندان توضيح دهند که موضع اخيرشان در مقام شهروند بوده يا در موضع و مقام دادستان؟
ضربه مهلک به دموکراسي
او همچنين سخنان اخير دادستان را ضربه مهلک به روند دموکراسي‌خواهي در ايران مي‌داند؛ «اگر سخنان ايشان در مقام دادستان مطرح شده که اين خيلي آسيب‌رسان است، هم به وضعيت دموکراسي در کشور و هم استقلال قوه قضائيه و اصل بي‌طرفي دستگاه قضا. اين‌طور سخن‌گفتن دخالت آشکار در حيطه قانوني نهادي است که ايشان حق دخالت در آن را ندارد. تازه جناب دادستان بايد بدانند که حسب چارچوب وظایف قانوني‌شان اگر کسي وارد حريم فضاي قانوني دستگاهي شود، ‌بايد آن فرد را مورد تعقيب قرار دهد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یک عضو شورای شهر یکی از بخش‌های شهرستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و قانون خبر داد و گفت تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سو استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092062

دیگر خبرها

  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار