Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که منابع خبری از نزدیک شدن ناوشکن آمریکایی دونالد کوک به سواحل سوریه خبر می‌دهند سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این خبر را تکذیب کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع خبری از نزدیک شدن ناو آمریکایی «یو اس اس دونالد کوک» به سواحل سوریه خبر می‌دهند.

گفته می‌شود این ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک‌های «تام هاوک» می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع خبری همچنین از پرواز جنگنده‌های روسی در ارتفاع پایین جهت ایجاد مزاحمت برای این ناوشکن آمریکایی خبر می‌دهند.

برخی گمانه‌زنی‌ها وجود داشت که با پایان نشست امشب شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با سوریه، این کشور شاهد برخی تحرکات نظامی آمریکا باشد.

سی ان ان تورک گزارش داد ه. است که این ناوشکن در شرق مدیترانه و در ۱۰۰ کیلومتری بندر طرطوس مستقر شده است.

این ناوشکن ۶۰ موشک تام هاوک با خود حمل می‌کند و هر لحظه احتمال دارد با این موشک‌ها خاک سوریه هدف قرار گیرد.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند موشک‌های تام هاوک دارای برد ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر هستند و همچنین این موشک‌ها از سامانه رهیابی پیشرفته‌ای بهره می‌برند که سبب می‌شود بتوانند تا رسیدن به هدف خود در ارتفاع پایین حرکتکند و دفاع در برابر آن را بسیار دشوار می‌کند.

این موشک با سامانه راهیابی خودکار و پیشرفته‌اش می‌تواند سامانه‌های دفاعی را دور بزند.

دقایقی قبل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نزدیک ناو دونالد کوک به سواحل سوریه را تکذیب کرد وی، اما از ارائه جزئیات درباره اینکه این ناوشکن از بندر قبرس راهی چه مقصدی شده امتناع کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش