Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، برپایه تازه‌ترین ویرایش سامانه «نما»، ۱۷ نظام گوناگون فراگیر رتبه‌بندی جهانی بررسی و جایگاه موسسه‌های ایرانی در آنها پایش و گزارش شده است.

در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۸ موسسه ایرانی در رتبه‌بندی جهانی در دانشگاه‌های «موسسه آموزش عالی تایمز» جزو برترین موسسات علمی قرار گرفته‌اند، که این تعداد در سال ۲۰۱۶، ۱۳ موسسه ایرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این ۸ موسسه ایرانی در نظام رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان شانگهای جزو برترین‌ها قرار گرفتند که این تعداد در سال ۲۰۱۶، دو موسسه بوده است، همچنین ۵ موسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «کیو.اس.»، ۲۲ موسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی یورپ، ۱۸ موسسه در رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن» و ۱۸ موسسه در رتبه‌بندی یو مالتی‌رنک و شش موسسه در رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (تایوان) در سیاهه دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش ۱۳ موسسه ایرانی در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، ۸ موسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، ۱۰۵ موسسه در رتبه‌بندی موسسه‌های «سکیمگو»، ۱۱ موسسه در رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»، ۱۰ موسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»، ۱۰۹ موسسه در رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی. تی. یو.»، ۱۱ موسسه در رتبه‌بندی آوازه «رار»، یک موسسه در رتبه‌بندی «نیچر ایندکس»، و ۱۸ موسسه در رتبه‌بندی آسیایی «موسسه آموزش عالی تایمز» حضور داشتند.

سامانه نما که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده است به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی تایوان علوم تحقیقات و فناوری فناوری فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)

رئیس جمهور در مراسم گرامی داشت روز معلم:نگاه رهبر فرزانه انقلاب به مسئله تربیت بسیار محوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود و باید این موضوع به دست توانای معلمان پیگیری شود. تلاش خواهد شد تا هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی نشود.

در تبلیغاتی که در باره رتبه‌بندی معلمان انجام شد، بیشتر موضوع معیشی معلمان مورد توجه قرار گرفت در صورتی که هدف رتبه‌بندی معلمان، افزایش شان و منزلت معلم، علم افزایی و کارایی بیشتر معلم است.

موضوع معیشتی در رتبه‌بندی معلمان جایگاه حداقلی دارد و هدف رتبه‌بندی این است فکر معلم از موضوع معیشت راحت شده و جایگاه و شان معلم برای تعلیم و تربیت حفظ شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم) روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده