Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «حسین نقوی حسینی»، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی، در تشریح نشست امروز این فراکسیون با مسئولین اطلاعات سپاه در حوزه فضای مجازی، اظهار کرد: این جلسه ساعت 7 صبح با حضور مسئولین اطلاعات سپاه در حوزه فضای مجازی تشکیل شد و گزارش مفصلی از وضعیت، شرایط، اهداف و برنامه های فضای مجازی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که پیام رسان‌های خارجی فقط نقش ارتباطی را ایفا نمی کنند بلکه با استفاده از کانال‌‎ها نقش رسانه‌ای دارند و باید گفته شود که تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری مثل کشور ما رها نیست.

وی افزود: در این جلسه گفته شد که نظام سلطه برای کشور ما برنامه دارد و هدفمند پیش می رود، اینگونه نیست که فضای مجازی در کشور ما نیز مثل سایر کشورها باشد.

نقوی حسینی با بیان اینکه50% کاربران تلگرام ایرانی هستند، ادامه داد: اغلب کشورها کاملا مسلط بر تلگرام هستند و انتظار این است که مراجع ذی ربط در حوزه فضای مجازی کشور، به وظیفه انقلابی شرعی و ملی خود عمل کنند چون فضای مجازی در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است و باید مردم را از چنگ آن‌ها نجات داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: ایجاد شبکه ملی فضای مجازی و حمایت و تقویت پیام رسان های داخلی در راس فعالیت های دولت قرار گرفته و وزارت ارتباطات در این زمینه مسئول اجرای موارد ابلاغ شده که به طور جدی نیز ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در این جلسه مطرح شد که پیام رسان های داخلی در حال تغییر و تحولات بسیار خوب است و به زودی سامان خوبی پیدا می کنند و قطعا با رفع مشکلات و موانع خود، پاسخگوی همه نیازهای داخلی خواهند شد و 5 پیام رسان داخلی تا آخر فروردین به سطحی خواهند رسید که در صورت حذف پیام رسان های خارجی، هیچ مشکلی در فضای کسب و کار، اشتغال در فضای مجازی و فعالیت های ارتباطی ایجاد نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه مطرح شد که دستگاه‌‎ها و نهادها نیز در حال انتقال کلیه خدمات و فعالیت های خود به پیام رسان‌های داخلی هستند، بیان کرد: در این جلسه گفته شد که اغلب کشورها مثل روسیه، مالزی، اندونزی، پاکستان و سایر کشورها برخورد قاطع و جدی با تلگرام دارند، چرا باید در کشور ما تلگرام رها باشد.

نقوی حسینی گفت: در این جلسه مطرح شد، اینکه گفته می‌شود پیام رسان های داخلی دارای امنیت نیستند، کذب محض است و واقعیت ندارد امروز انتقال از پیام رسان های خارجی به پیام رسان های داخلی یک مطالبه عمومی است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: یکی از وجوه مهم و نگران کننده تهدیدات اقتصادی و خسارات احتمالی اقتصادی در فضای مجازی و پیام رسان های خارجی است به طوری که اگر روند فعالیت های اقتصادی در پیام رسان‌های خارجی به این شیوه ادامه یابد، اتفاق موسسات مالی- پولی در حوزه فعالیت های اقتصادی فضای مجازی رخ خواهد داد و در آن صورت چه کسی پاسخگو است؟.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رسانه فضای مجازی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم عندالله مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش‌های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با مبانی و ارزش های اسلامی و به دنبال سوءاستفاده در ضربه به اسلام، آموزه های دینی و انقلاب است، گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود استفاده و با سرمایه گذاری در این زمینه سعی در تخریب باورهای دینی و اخلاقی مردم دارند، لذا در حال حاضر یکی از جلوه های جهاد فی سبیل الله این است که انسان بتواند در این فضا به نبرد با تبلیغات دشمن بپردازد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم عندالله مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش‌های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قضات شریف با قلم خود می توانند در زمره مجاهدان فی سبیل الله و در عرصه جهاد تاثیرگذار باشند و از طریق احقاق حقوق مراجعان، پاسخگویی توأم با گشاده رویی و تکریم به ارباب رجوع و صدور حکم عادلانه در این مسیر نقش آفرین باشند.

منتظری در پایان با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به رفح خاطرنشان کرد: جنایات صهیونیست‌ها در غزه و رفح با پشتیبانی آمریکا، تقابل با اسلام است و این رژیم به خوبی نشان داد که به هیچ یک از ارزش‌های دینی، اخلاقی و حتی شرف انسانی پایبند نیست و ان شاءالله به زودی مضمحل و نابود خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاول دورف، تلگرام را امن‌تر از واتساپ و سیگنال می‌داند
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • داغ شدن هشتگ رفح در فضای مجازی
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی