Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@03:36:10 GMT

رقم نقدینگی به ۱۴۸۹ هزار میلیارد تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۸۱۴۱

رقم نقدینگی به ۱۴۸۹ هزار میلیارد تومان رسید

خبرگزاری میزان- براساس آخرین آمار رقم نقدینگی در پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به ۱۴۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس آخرین آمار حجم نقدینگی در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به رقم ۱۴۸۹۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

آخرین آمار منتشر شده در بانک مرکزی حاکی از آن است که نقدینگی در بهمن ماه سال ۹۶ نسبت به همین ماه در سال ۱۳۹۵ با رشد ۲۳ درصدی و نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۶ با رشد ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد بوده است در حالی که رشد آن در بهمن ماه ۱۳۹۶ نسبت به اسفند ۱۳۹۵ تا ۱۸.۸ درصد بوده است.

لازم به ذکر است که رقم نقدینگی در انتهای سال ۹۵ بالغ بر ۱۲۵۳۳ هزار میلیارد ریال ثبت شده که تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با رشد ۲۳۶۳ هزار میلیارد ریالی روبرو بوده و به رقم ۱۴۸۹۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

گفتنی است از ۱۴۸۹۶ هزار میلیارد ریال نقدینگی ثبت شده ۱۸۵۳ هزارمیلیارد ریال را پول و بیش از ۱۳۰۴۳ هزار میلیارد ریال آن را شبه‌پول که عمده آن سپرده‌های بانکی است، تشکیل داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی