Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - رئیس ستاد دیه استان کرمان با اشاره به حضور ۳۰۰ مددجویی جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان گفت: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم این افراد را از زندان های استان آزاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله موسوی قوام صبح سه شنبه در اولین جلسه ستاد دیه استان کرمان در سال جاری در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری کرمان اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳ جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان برگزار شد و تقریبا هر ۱۵ روز یک بار این جلسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته در مجموع ۲۵۲ نفر مددجویی واجد شرایط جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان از زندان های استان آزاد شدند.

موسوی قوام عنوان کرد: ۱۶۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از مجموع ۲۵۲ نفر از محل کمک های خیران و مردمی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان از زندان های استان آزاد شدند.

وی عنوان کرد: ۱۸ نفر از محل اعتبارات ستاد مرکزی دیه با مبلغ حدود یک میلیارد تومان، ۱۳ نفر از محل بانک های عامل به صورت پرداخت وام به مددجویان، ۱۷ نفر از محل صندوق خسارت های بدنی از زندان های استان آزاد شده اند.

رئیس ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: ۴۴ نفر هم بدون پرداخت وجه و در قالب جلسات صلح و سازش و با اخذ رضایت شاکی از زندان آزاد شدند.

موسوی قوام گفت: در سال گذشته با ۱۹۹ نفر از شکات پرونده ها صحبت و مذاکره کردیم توانستیم مبلغ ۲۷ میلیارد تومان اخذ رضایت شاکی را داشته باشیم و جزء استان های برتر در سطح کشور در زمینه اخذ رضایت از شاکی را به خود اختصاص دادیم.

وی بیان داشت: ۹۱ نفر از مددجویان توانستند مبلغی از بدهی خود را تامین کنند و بر این اساس مددجویان حدود ۱۰ میلیارد تومان در آزادیشان مشارکت کردند.

وی ادامه داد: پنج نفر از محکومان پرداخت دیه که سابقه کیفری داشتند، ستاد دیه موظف کرد، حداقل دیه آنها پرداخت شود و دیه آنها از طریق صندوق پرداخت خسارت ها به مبلغ ۳۶۵ میلیون تومان  پرداخت شد.

موسوی تصریح کرد: در سال گذشته گردهمایی فصلی نمایندگان ستاد دیه سطح استان کرمان هر سه ماه یک مرتبه برگزار شده  و بخش نامه ها، مصوبات که از سوی ستاد مرکزی صادر می شود و همچنین مصوبات هیئت امنایی استان در اختیار آنها گذاشته می شود.

رئیس ستاد دیه استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته در زمینه برگزاری جشن های گلریزان توفیقات خوبی حاصل شد، برگزاری جلسات صلح و سازش در مساجد شهر کرمان که کمک خیلی بزرگی به ستاد دیه استان کرد و توانستیم از حدود ۷۰ درصد از شاکیان خفیف بگیریم.

وی گفت: در اواخر سال گذشته جشن گلریزان ویژه نسوان برگزار کردیم و توانستیم با کمک مدیرکل امور بانوان استانداری و بانوان استان کرمان هشت نفر از زندانیان نسوان جرائم غیر عمد استان را از زندان آزاد کنیم.

موسوی قوام تصریح کرد: از جمله برنامه های ستاد دیه در سال جاری برگزاری جلسات هیئت امنا هر ۱۵ روز یکبار به صورت منظم است، برگزاری جلسات صلح و سازش را با رویکرد جدید و با جدیت در مساجد شهر دنبال خواهیم کرد زیرا در سال گذشته در این زمینه تجربه خیلی خوبی داشته ایم.

وی بیان داشت: یکی از برنامه ها و سیاست های مهم ستاد دیه در سراسر کشور برگزاری جشن های گلریزان به ویژه در ماه مبارک رمضان است.

رئیس ستاد دیه استان کرمان ابراز داشت: ۳۰۰ مددجویی جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان داریم و امیدواریم با کمک خیران بتوانیم آنها را از زندان های استان آزاد کنیم.

موسوسی قوام افزود: ستاد دیه در پیاده رویی خانوادگی سهم دارد و در این مراسم فرصتی در اختیار ستاد دیه قرار داده می شود تا در این زمینه به مردم توضیحاتی بدهد و ایستگاهی هم برای جمع آوری کمک های مردمی راه اندازی می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،هادی شه‌دوست شیرازی گفت: سامانه‌های ثبت تخلف شهری که عمدتاً در معابر بزرگراهی و اتوبان‌های نصب‌شده، سرعت را به‌صورت متوسط به ثبت می‌رساند و ملاک تعیین تخلف، صرفاً سرعت هنگام عبور از مقابل دوربین نیست بلکه در طول مسیر هم سرعت تردد محاسبه‌شده و در صورت تخلف قبض جریمه برای راننده متخلف صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی‌شده است که سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه معابر و بزرگراه‌های فاقد تجهیزات، نصب و راه‌اندازی شود که تا شهریور عمده بزرگراه‌ها از جمله کمربندی جنوب، آیت‌الله حائری شیرازی، سرلشکر شهید استوار، نصر، رسول اعظم(ص)، سپهبد شهید سلیمانی و کنارگذرهای خرم رود به سامانه‌های ثبت تخلف رانندگی تجهیز خواهند شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از شهروندان خواست با رعایت قوانین رانندگی ازجمله رعایت سرعت مجاز، خودداری از توقف در نقاط ممنوع و پیاده‌روها، خودداری از پارک دوبل و اخذ معاینه فنی در شهر شیراز ایمن رانندگی کنند تا مشمول جرائم سنگین رانندگی نشوند.
شه‌دوست شیرازی گفت: شهروندان شیرازی به خاطر داشته باشند که رانندگی آن‌ها در هر نقطه از شهر شیراز در دیدرس سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک قرار دارد که هرگونه تخلفی را بدون در نظر گرفتن مالک و راننده خودرو ثبت خواهد کرد.
شه‌دوست شیرازی همچنین با اشاره به اعلام نرخ جدید جرائم تخلفات رانندگی گفت: افزایش نرخ جرائم تخلفات رانندگی می‌تواند به بهبود وضعیت تردد خودروها در معابر شهری و کاهش حوادث و سوانح رانندگی کمک کند و مانع حرکات حادثه‌ساز توسط رانندگان متخلف شود.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز با وجود  ۹۶ سامانه ثبت تخلف هوشمند، ۱۵۲ سامانه ثبت تخلف خودکار و ۶۰ سامانه ثبت تخلف در محدوده کم آلاینده LEZ با ابلاغ نرخ جدید جرائم رانندگی تلاش می‌کند با همکاری پلیس راهور مرکز استان از بروز رفتار پرخطر توسط رانندگان حادثه‌آفرین جلوگیری کند.
وی اظهار کرد: آمار تصادفات در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیانگر شیب کاهشی در میزان تصادفات رانندگی در کلان‌شهر شیراز است؛ آمار بیانگر آن است که درصد تغییرات تصادفات در سه سال گذشته شیب کاهشی ۴۹ درصدی داشته است.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه در پارسال  که از اسفندماه ۱۴۰۲ تا فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری ۶۴ درصد کاهش داشته و درمجموع در آمار تصادفات درون‌شهری ۲ درصد کاهش مشاهده‌شده است.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • تجهیز بزرگراه های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند