Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:55:22 GMT

ادمین کانال تلگرامی خلیفه‌نیوز بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۹۰۸۹

ادمین کانال تلگرامی خلیفه‌نیوز بازداشت شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس ضدتروریسم ایتالیا یک نوجوان الجزیره‌ای‌تبار که اقدام به راه‌اندازی یک کانال داعشی در تلگرام کرده بود را بازداشت کرد.

به گفته مقامات پلیس ایتالیا، این نوجوان آفریقایی‌تبار در کانال تلگرامی خود با نام "خلیفه نیوز ایتالیا" ضمن تبلیغ گروه تروریستی داعش، از کاربران پیام‌رسان تلگرام برای انجام حملات تروریستی در این کشور دعوت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس ایتالیا می‌گوید این کانال تلگرامی از مدتها پیش از سوی "واحد ویژه مقابله با تروریسم سایبری" تحت نظر بوده تا اینکه سرانجام هویت ادمین آن کشف شده است.

گفتنی است نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام به دلیل نقض قوانین ضدتروریسم در کشورهای مختلفی با چالش مواجه شده است.

اخیرا سازمان تنظیم مقررات رادیویی روسیه از دادگاه عالی این کشور خواسته است دستور فیلترینگ این پیام‌رسان را به دلیل عدم همکاری با نهادهای امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم صادر کند.

سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید اعضای گروه‌های تروریستی از جمله داعش از تلگرام برای ارتباط با یکدیگر، جذب نیرو و برنامه‌ریزی عملیات‌ها استفاده می‌کنند.

هفته گذشته، وزارت ارتباطات قزاقستان نیز تهدید کرد چنانچه تلگرام کانال‌های حزب غیرقانونی و خشونت‌طلب DVK را مسدود نکند، آن را فیلتر خواهد کرد.

پیش از این، اندونزی و افغانستان هم به دلیل فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی در این پیام‌رسان، خواهان فیلترینگ آن شده بودند.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز در اجلاس اقتصادی داووس 2017 با بیان اینکه پیام‌رسان‌های رمزگذاری‌شده مانند تلگرام به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها و افراط‌گرایان تبدیل شده‌اند، تاکید کرد اگر مسئولان این پیام‌رسان‌ها خود دست به اقدام نزنند، دولت انگلیس راساً در این زمینه اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تروریسم داعش تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری سومالی از حمله موفق ارتش این کشور به تروریست‌های «الشباب» و هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از آنان خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، ارتش سومالی اعلام کرد که طی عملیاتی که در جنگل منطقه تبر موگی واقع در استان گلمدگ در مرکز این کشور به اجرا درآورده موفق شده است ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت برساند.

همچنین منابع خبری تاکید کردند که در این عملیات ارتش سومالی، ۳۰ نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی الشباب نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، تروریست‌های الشباب در ۳ مرکز نظامی واقع در این منطقه جمع شده بودند و بر اساس اطلاعات به دست آمده شمار آنان به ۱۵۰ تروریست مسلح می‌رسیده است.

ارتش سومالی تاکید کرد که نظامیان ارتش این کشور در حال جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که پس از اجرای این عملیات به جنگل‌های منطقه گریخته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ارتش سومالی در عملیاتی دیگر علیه گروه تروریستی الشباب موفق شد ۳۰ تروریست دیگر را در همین استان به هلاکت برساند.

کمی پیش‌تر نیز «عبدالله شیخ اسماعیل فرتاگ» وزیر امنیت داخلی جدید سومالی طی سخنانی از فرصت بزرگ این کشور برای شکست گروه تروریستی الشباب در سومالی سخن گفته بود.

وی تصریح کرد که دولت سومالی می‌تواند تا آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی، یعنی زمانی که انتظار می‌رود نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شاخ آفریقا در راستای اجرای طرح انتقالی سومالی این کشور را ترک کنند، گروه‌های مسلح تروریستی را شکست بدهد.

کد خبر 6090262

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند