Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی نقشه راه برنامه توسعه فضایی کشور برگزار شد و به توسعه کسب وکارهای نوپای فضا پایه، صادرات فناوری و حضور در بازار منطقه و... تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین نشست هم اندیشی نقشه راه برنامه توسعه فضایی کشور با حضور مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی کشور و سایر متولیان و متخصصان فضایی کشور از دانشگاه ها، مراکز علمی، دانشکده ها و دستگاههای اجرایی این بخش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست با تاکید بر تعامل و همگرایی بخش های فضایی کشور در خصوص تدوین نقشه راه توسعه برنامه های فضایی کشور، مبتنی بر اسناد بالا دستی و با مشارکت، همفکری و حضور همه بازیگران و فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

همچنین تثبیت و توسعه کامل زنجیره ارزش در حوزه فضایی، توسعه کسب وکارهای نوپای فضا پایه، صادرات فناوری و حضور در بازار بکر منطقه، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور موثر و فعال در مجامع بین المللی از جمله موضوعاتی بود که در نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست بر استفاده صلح آمیز از فضا برای افزایش عزت و اعتبار ملی، ارتقاء کیفیت زندگی مردم و توسعه علم و دانش در کشور بر توسعه حوزه فضایی تاکید شد. 

تدوین نقشه راه برنامه توسعه فضایی کشور موضوع دیگری بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این کار، گامی موثر برای ایجاد همگرایی و تعامل در بخش فضایی کشور است و حرکت بر اساس این نقشه راه قدمی مثبت برای تحقق اهداف توسعه پایدار بخش فضایی کشور خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ