Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از برخورد قاطع با افرادی خبر داد که از مهندسان ناظر درخواست دریافت ۵ درصد حق‌الزحمه را می‌کنند. بر اساس ابلاغیه دیماه گذشته آخوندی دریافت این مبلغ از ۱۰ بهمن ۹۶ ممنوع شده بود. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که بر اساس ابلاغیه شما از 10 بهمن سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از دریافت 5 درصد حق‌الزحمه منع شدند، اما برخی از مسئولان این سازمان به صراحت اعلام می‌کنند دریافت این مبلغ از مهندسان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: هر مهندسی که از ویدرخواست دریافت 5 درصد شده می‌تواند شکایت کرده و به آن رسیدگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌چنانچه تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد،‌متخلفان به شورای انتطامی سازمان‌های نظام مهندسی معرفی شده و با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: با هیچ کس در این رابطه تعارف نداریم.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی 26 دیماه سال گذشته در ابلاغیه‌ای دریافت 5 درصد کمیسیون از محل حق نظارت مهندسان ناظر توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌های سراسر کشور را لغو کرد.

آخوندی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور دستور لغو کسر پنج درصد مبلغ حق نظارت (مهندسان ناظر) واریزی صاحب کار به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌های کشور را از 10 بهمن امسال صادر کرد.

در این نامه آمده است؛ « بر اساس اختیارات مصرح در ماده 40 آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 17 تیرماه 83 هیئت وزیران  (ابلاغی 4605 / 28549 ه مورخ 22/ 4/ 1383) بدینوسیله قسمت اول بند 16-3-1 پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) مبنی بر کسر 5درصد مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان استان، از ابتدای 10/ 11/ 1396 ملغی می‌گردد.

لازم است مراتب توسط سازمان‌های استان‌ها در بودجه سالانه ملحوظ و عدم اخذ این مبلغ به دقت رعایت و ملاک عمل قرار گیرد.»

این در حالی است که که برخی مسئولان سازمان نظام مهندسی به صراحت اعلام می‌کنند همچنان 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر کسر و به حساب سازمان‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه عباس آخوندی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه عباس آخوندی شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه عباس آخوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از کشته و زخمی شدن یک زن و شوهر در تصادف جاده‌ای در محور زرند رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، مرتضی بخشی با بیان اینکه حادثه برخورد کامیون با وانت در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت به این سازمان اعلام و نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: در این حادثه یک دستگاه کامیون با وانت مزدا برخورد داشته که متاسفانه سرنشین وانت در این حادثه جان باخته است.

وی با اعلام اینکه نیروهای این سازمان، سرنشین را از داخل خودرو به خارج منتقل و بعد از تأیید فوت وی توسط اورژانس به سردخانه منتقل شد, افزود: در این حادثه راننده خودرو دچار مصدومیت شده بود که توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده و علت حادثه توسط پلیس راه در حال بررسی است.

کد خبر 749535

دیگر خبرها

  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران