Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور از کاهش صددرصدی تلفات رانندگی نوروز در حوزه راهداری این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این ایام نیز هیچ‌گونه انسداد مسیر در طول راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان نداشته‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، مجید مفیدی‌فر با اعلام خبر فوق افزود: اقدامات این اداره برای نوروز امسال در حوزه‌های ایمنی، ابنیه فنی، نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل، تجهیزات و ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها در غالب طرح نوروزی تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال با توجه به افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور با به کار بستن تمهیدات ویژه آمار تصادفات منجر به فوت سفرهای نوروزی با کاهش صددرصدی به صفر رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور بابیان اینکه پیش از آغاز سال ۹۷ با تشکیل جلسات هماهنگی اجرایی با پلیس‌راه و مجموعه گشت‌های امداد و نجات شهرستان برنامه منظم و منسجمی جهت بازدید، نظارت و کنترل ترافیک محورهای مواصلاتی انجام شد، افزود: این اداره با ۷۵ نفر نیرو و ۴۵ دستگاه در قالب ۲ اکیپ ثابت و ۳ اکیپ سیار درمجموع بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر راه‌های همسنگ حوزه شهری و روستایی نیشابور مستقر و مشغول به خدمات‌رسانی شدند.

مفیدی‌فر گفت: ۶ راهدارخانه در ایام نوروز از مسافرین نوروزی پذیرایی می‌کردند که در طول این ایام بروشورهای اطلاع‌رسانی در بین مسافرین نوروزی برای انتخاب مسیر و شناسایی راه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان نیشابور توزیع شد و همچنین نصب بنرهای هشداردهنده برای توصیه ایمنی در رانندگی از دیگر اقدامات نوروز ۹۷ این اداره بود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور ابراز امیدواری کرد: با تعامل هر چه بیشتر پلیس‌راه و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص برقراری گشت‌های کنترل جاده‌ای روند کاهش سوانح و تصادفات منجر به فوت ادامه‌دار و پایدار بوده و همواره شامل مسافرت‌های ایمن و بدون تلفات هم‌وطنان عزیزمان باشیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهداری خراسان رضوی سفرهای نوروزی جاده ای شهرستان نیشابور مجید مفیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدور‌های اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محور‌های مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی