Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@08:28:46 GMT

خودساختگی و استحکام شخصیتی؛ از ویژگی‌‌های صیادشیرازی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۰۸۱۸

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی که امروز سه‌شنبه، 21 فروردین در حوزه کمالیه علمیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: امروز به‌مناسبت بزرگداشت شهید صیاد شیرازی از دو جهت قابل توجه است.
وی با بیان این‌که چرا بعد از سال‌ها هنوز شهید و شهادت در کشور ارزش است، تصریح کرد: برداشت شخصیت شهید صیاد شیرازی از دو جهت قابل توجه است برداشت اول برداشت نظامیان است که باید این مجاهد را به‌عنوان الگو انتخاب کنیم و برداشت دوم مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستاوردهای انقلاب به‌صورت مطلوب بیان نمی‌شود

کشکولی با بیان این‌که انقلاب دستاوردهای زیادی داشته اما به‌صورت مطلوب بیان نمی‌شود، افزود: استقلال، آزادی، جمهوریت، حاکمیت اسلام، تفسیر واژه‌های قرآن و ارزش‌گذاری شهید و شهادت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که شهید و شهادت موجب تغییر در محیط عینی و عملیاتی است، اضافه کرد: شهادت‌طلبی لازمه داشتن تحول ادراک و درونی است.

زمین‌گیر شدن دشمنان با قدرت نرم انقلاب اسلامی/صیاد شیرازی؛ صیاد دل‌ها

وی با بیان این‌که در شهادت یک پدیده معنوی تولید می‌شود که از این پدیده یک قدرت نرم تولید می‌شود و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن‌را شکست دهد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی قدرتی تولید کرده که دشمن را به بی‌عملی وادار کرده است به‌طوری‌که دشمنان با تمام قدرت‌هایی که دارند هر وقت با انقلاب ما مواجه شدند شکست خورده‌اند.
کشکولی با تاکید بر این‌که معنای شهید و شهادت از دید قرآن آن است که شهدا زنده هستند، اظهارکرد: اوج معنای آرمانی و ایده‌آل شهید در قرآن است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: اگر در سوریه، غزه، یمن و جنگ تحمیلی پیروز بودیم علت اصلی آن وجود فرهنگ ایثار و شهادت بود.
وی با بیان این‌که ملت ما از کوچک و بزرگ قدر شهید و شهادت را می‌دانند، اظهار‌کرد: سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان یک سرباز ولایت مطرح است کمااینکه ایشان به‌عنوان یک شهادت‌طلب معرفی شده است.

صیاد شیرازی منشا خدمات به اسلام شد

کشکولی با بیان این‌که صیاد شیرازی به‌واقع صیاد د‌ل‌هاست و منشا خدمات به اسلام شد، گفت: ایشان در همان جوانی در عین حال کار نظامی، زبان انگلیسی را فرا می‌گیرد و به‌عنوان یک استاد مطرح می‌شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که صیاد شیرازی مدتی توسط رژیم پهلوی دستگیر می‌شود و با پیروزی انقلاب از زندان آزاد می‌شود، خاطرنشان کرد: صیاد شیرازی در اوایل انقلاب در کردستان حاضر می‌شود و در تمام نقاط جای پای این شهید مشاهده می‌شود، کمااینکه وی در رفع محاصره در سنندج هم نقش اساسی است.

تشخیص انحراف بنی‌صدر توسط شهید صیاد شیرازی

وی افزود: صیاد شیرازی در برخورد با بنی‌صدر به‌خوبی تشخیص داد که بنی‌صدر منحرف است، کمااینکه ایشان در سردشت مردانه جنگید و ما نیاز به اسوه‌هایی همچون صیاد شیرازی داریم.
کشکولی با بیان این‌که لشگر ۵۷ لرستان در عملیات حاج ‌عمران جانانه جنگید، اظهار‌کرد: در کمتر از ۴۸ ساعت ۲۹۵ شهید و آمار بیشتری مجروح دادیم.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که صیاد شیرازی پایه‌گذار ساختار گردان و گروهان در سپاه بود، افزود: صیاد شیرازی در جنگ تحمیلی از سال ۶۱ عملیات‌های متفاوت در دو جبهه با عراق و نوع سیستم جنگ بنی‌صدر می‌جنگید و به روش کلاسیک بنی‌صدری نه گفت.
وی با اشاره به این‌که سرلشگر صیاد شیرازی با داشتن درجه سرلشکری بدون محافظ به محل کار می‌رفت، خودساختگی و استحکام شخصیتی را از ویژگی‌های این شهید برشمرد و خاطرنشان کرد: صیاد شیرازی به سفر راهیان نور علاقمند بود و زمانی از او سؤال می‌شود که چرا همواره به راهیان نور می‌روید پاسخ می‌دهد که من بی‌قرار شهادتم و این بی‌قراری من را آواره کوه و بیابان کرده است، کمااینکه وصیت‌نامه وی درس‌آموز است.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود

ایسنا/لرستان مدیر خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان گفت: اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه از ویژگی‌های استاد مطهری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خدایی در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان و اساتید پیشکسوت این دانشگاه که به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، بیان کرد: از مهم‌ترین خصلت‌های استاد مطهری، زبان‌شناسی قرآن از و زبان‌شناسی مخاطب بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بازشماری خصوصیات شش‌گانه زبان‌شناسی مخاطب، جامع‌نگری در دین، مسأله‌محوری و تفکر انتقادی، روش اجتهادی در پاسخگویی شبهه‌ها، توجه و اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه را از ویژگی‌های استاد مطهری دانست.

وی با اشاره به سیر عقلی مباحث استاد مطهری و کتاب مسأله‌ی حجاب ایشان، مرکز ثقل و علت العلل خصلت‌های شش‌گانه مرحوم مطهری را روحیه عبودیت و بندگی آن معلم نمونه دانست و گفت: رعایت حریم شرع، تضرع، راز و نیاز در دل سحر و احترام به خانواده و پدر و مادر از ابعاد این عبودیت و بندگی شهید مطهری بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان