Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@20:34:13 GMT

سقوط 200هزار تومانی نرخ سکه دربازار

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۱۷۶۱

قیمت سکه تمام که روز گذشته در پی نوسانات دلار تا مرز دومیلیون تومان پیش رفته بود، با اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار امروز با افت ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. ناطقان: طی روزهای گذشته قیمت سکه تمام افزایش یافت، تا جایی که تا مرز دو میلیون تومان هم پیش رفت که دلیل آن از سوی دست‌اندرکاران بازار افزایش تقاضای خرید و افزایش نرخ دلار عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهایتا شب گذشته اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهور - در پایان جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، اعلام کرد که تصمیم بر این شده که دلار تک نرخی شود و همه آن را با قیمت ۴۲۰۰ تومان خرید و فروش کنند.
طبق اعلام دولت، فروش دلار با قیمتی غیر از ۴۲۰۰ تومان قاچاق محسوب می‌شود و با خریداران و فروشندگان برخورد خواهد شد.
با توجه به اینکه قیمت ارز و تصمیمات آن مسقیم روی بازار سکه و طلا تاثیر دارد، به تبع این تصمیم دولت برای بازار ارز، انتظار می‌رود که بازار طلا هم دچار تغییر و تحولاتی شود که به گفته دست‌اندرکاران این بخش، بازار طلا امروز صبح با کاهش قیمت کار خود را آغاز کرده است؛ به گونه‌ای که سکه تمام طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت یافته است.
محمد کشتی‌آرای - عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - به ایسنا گفت:‌ امروز پس از تک‌نرخی شدن ارز و کاهش آن تا قیمت ۴۲۰۰ تومان، قیمت سکه تمام ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و نیم‌سکه نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده است.
به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۵ هزار تومان ارزان شده است.
کشتی‌آرای توضیح داد: در حال حاضر هنوز بازار طلا آنچنان که باید شفاف نیست، چرا که داد و ستدها در شهرستان‌ها هنوز شروع نشده و باید بعد از شروع شدن داد و ستدهای کشور در بازار طلا دید چه اتفاقاتی می‌افتد. اما در کل با تک نرخی شدن دلار، قیمت سکه و طلا روند کاهشی را از سر گرفته است.
عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: در بازار ارز همچنان قیمتی برای خرید و فروش وجود ندارد و باید مقداری زمان بگذرد تا ببینیم بازار به کدام سمت می‌رود اما در کل به آینده بازار خوش‌بین هستیم.
وی در پایان به مردم توصیه کرد در شرایط التهاب بازار دست به خرید و فروش نزنند و هیجانی درباره سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیم نگیرند.
منبع: ایسنا برچسب ها: قیمت سکه ، قیمت دلار ، قیمت طلا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت سکه قیمت دلار قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات

سکه طرح قدیم امروز با افت ۹۵۰ هزار تومانی ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار معامله شد و حباب آن کاهش یافت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار نرخ‌گذاری شد.

نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبه‌رو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳