Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:28:31 GMT

شهریئری مشگین شهر قابلیت ثبت جهانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۶۸۲۹

شهریئری مشگین شهر قابلیت ثبت جهانی دارد

کریم حاجی زاده ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: شهر یئری مشگین شهر قابلیت ثبت جهانی دارد ولی اطلاعات لازم در این رابطه باید تکمیل و تصویب شود.

وی گفت: برای ساماندهی شهر یئری از سال 85 تا کنون سه میلیارد و 600 میلیون ریال اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده درباره تبدیل شهر یئری به سایت موزه گفت: در صورت تبدیل این منطقه باستانی به سایت موزه می توان ساماندهی آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین در مورد تخریب شهریئری افزود: منطقه باستانی شهر یئری آسیب دیده ولی اینکه در فضای مجازی تخریب 80 درصدی این آثار مطرح می شود کذب محض است.

حاجی زاده تصریح کرد: نهایت آسیبی که به شهر یئری وارد شده حتی 40 درصد هم نیست و نه تنها در این منطقه که در هیچ کجای استان آثار تاریخی منهدم و در آستانه نابودی نداریم.

وی با اشاره به اینکه شرایط آثار تاریخی در کشور چندان مطلوب نیست ، افزود: همه ما دغدغه تخریب آثار تاریخی را داریم و از دلسوزی ،انتقاد در این باره نیزاستقبال می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد که دستیبابی به شرایط کاملا مطلوب در حفاظت از آثار تاریخی سخت است اما باید تلاش کرد که از وضعیت نابسامان کنونی خارج شد.

انتهای پیام/ع

تبدیل شهریئری مشگین شهر به سایت موزه

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهیئری مشگین شهر سایت موزه آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه‌های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا (یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است