Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بوی نامطبوع، ترافیک، چربی و نبود جای پارک معضلاتی است که راه اندازی استریت فود سی تیر برای موزه ملی ایران ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، بازدیدکنندگان مشغول تماشای تاریخ سرزمین ایران هستند، یک سو آثار سنگی هخامنشی نگاه ها را به خود جلب کرده و سوی دیگر جام های طلایی در ویترین ها می درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که باید تاریخ هوش از سر بازدیدکنندگان ببرد، بوی سرخ کردن قارچ و پنیر و گوشت کلافه‎‌شان کرده است. این روزها دود اغذیه فروش های خیابان سی تیر مستقیم به چشم تاریخ ایران می رود. 

چربی و بو در حلق تاریخ

ده ها منقل و گریل در کنار موزه ملی برپا شده است. دود و چربی این اغذیه فروشی های کم کیفیت حتی سنگ فرش های خیابان سی تیر را سیاه کرده است. این دود حالا به داخل موزه ملی ایران نفوذ کرده است. در ایام عید به دلیل گرمای هوا و آماده نبودن تهویه موزه ملی، مسئولان این موزه به اجبار پنجره های ساختمان موزه ایران باستان را گشوده بودند. اقدامی که باعث شد دود ناشی از پخت غذاها مستقیم وارد موزه شود. اتفاقی که حالا مسئولان موزه ملی می گویند باید تاثیر احتمالی آن روی ویترین ها و آثار موزه ای بررسی شود و قرار بوده که در این محل تنها غذاهای سبک به فروش برسد و حالا کباب و گوشت پخته می شود.

جبریل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران در این باره به خبرگزاری میزان می گوید: این وضعیت در هیج کجای دنیا مرسوم نیست. به دو غرفه دودزا تذکر داده ایم که تعطیل شوند. اما باز شاهد طبخ گوشت و غذاهای سنگین هستیم در حالی که قرار بر طبخ غذاهای سنگین در این محل نبوده است. موزه ملی به طور طبیعی در مرکز آلودگی شهر تهران قرار دارد و این غرفه ها نیز بر آلودگی محیطی افزوده اند.

بیشتر بخوانید: در خیابان سی تیر تهران چه خبر است/ تیک تاک بمب ساعتی در کنار موزه ملی ایران

عبور از خط قرمز موزه ملی

دکه هایی که قرار بود ابتدای خیابان سی تیر باشند، آرام آرام خیابان سی تیر را بالا می آیند و بر تعداد آنها افزوده می شود.  حالا اگر پنجره های موزه ایران باستان باز باشد، دکه های در قاب این پنجره ظاهر می شوند و بو و دودشان مستقیم داخل این موزه می رود. اتفاقی که گردشگران را کلافه کرده و برخی از آنها به شرایط مهمترین موزه ایران معترض هستند. شرایطی که موزه ملی در آن بی تقصیر است و از ابتدا بیخبر از اجرایش بوده و در ادامه تلاش هایش برای جلوگیری از آن بی نتیجه مانده است. جبریل نوکنده، رییس موزه ملی ایران که پیش از این خط قرمز موزه ملی در برابر اغذیه فروش ها را محل مجاور بنای این موزه در خیابان سی تیر اعلام کرده بود، در واکنش به راه اندازی دکه های جدید در این خط قرمز به خبرگزاری میزان می گوید: قرار بود که این محل تبدیل به یک پاتوق فرهنگی شود و به همین دلیل سه دکه بالاتر از غذافروشی ها و در مجاورت موزه افتتاح شد که محصولات فرهنگی با تمرکز بر معرفی حوزه تاریخی میدان مشق فعالیت کنند.

براساس مشاهدات میدانی این غرفه های در حال فروش محصولا کم کیفیتی مانند رو بالشی و لیوان هستند.

شهرداری و شورای شهر فکری کنند

نبود جای پارک برای گردشگران موزه ملی و برهم زدن نظم خیابان سی تیر در این طرح بی مطالعه حالا آسیب های فراوانی برای موزه ملی به همراه داشته است و با وجود قول های مساعد هنوز اقدامی در جهت اصلاح آن صورت نگرفته است. شهرداری سابق منطقه 12 مسبب ایجاد این مشکل در محور سی تیر بوده و شهردار فعلی نیز هنوز قدمی در جهت نجات مهمترین موزه کشور برنداشته است. نوکنده می گویند: اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهردار منطقه بزودی برای بازدید به موزه ملی ایران خواهند آمد و مشکلات این موزه را با آنها مطرح خواهیم کرد و امیدواریم چاره اندیشی شود.

سی تیر و موزه ملی حالا منتظر یک اقدام اصلاحی است تا تکلیف تعرض به تاریخ و گردشگران با ایجاد غرفه های غیر استاندارد مشخص شود. گفتنی است پیش از خبرگزاری میزان در گزارش به خطرات خودروهای سیار پخت غذا در ایران خیابان  نبود کارت بهداشت و کپسول آتش نشانی پرداخته بود که بخشی از این مشکلات برطرف شده است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ علیرضا پوربه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی مأموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل‌ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود