Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:38:44 GMT

مقدمات احداث دو واحد گاوداری شیری در استان فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۴۸۲۹

مقدمات احداث دو واحد گاوداری شیری در استان فراهم شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با پیگیری های استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مقدمات احداث دو واحد بزرگ گاوداری شیری هرکدام به ظرفیت 3000 راس در شهرستانهای بیجار و دهگلان فراهم شده است.

فرزاد معاونی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: وجود گاوداری‌های صنعتی بزرگ در سطح استان افزون بر فزونی تولید شیر خام و گوشت قرمز از لحاظ کیفیت شیر تولیدی و پایین بودن بار میکروبی آن نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی می‌تواند به عنوان یک منبع بسیار مهم در تولید تلیسه عمل کند و موجب رونق گاوداری در قالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وجود سه واحد بزرگ صنعتی گاو شیری در استان، اظهار داشت: گاوداری 2500 راسی و دو واحد گاوداری به ظرفیت 1000 راس، در شهرستان های قروه، دهگلان و مریوان احداث شده که زمینه اشتغالزایی را برای ۲۶۰ نفر فراهم کرده است.

 معاونی ادامه داد: این سه واحد بزرگ گاوداری به ترتیب با  2100 - 500 و 750 راس دام در حال فعالیت و تکمیل ظرفیت هستند.

 وی عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مقدمات احداث دو واحد بزرگ گاوداری شیری هرکدام به ظرفیت 3000 راس در شهرستانهای بیجار و دهگلان با سرمایه گذاری مستقیم بیناد مستضعفان انقلاب اسلامی فراهم شده است.

به گفته معاونی، در صورت به بهره برداری رسیدن این واحدها میزان 67200 تن شیر خام، 660 تن گوشت قرمز، تعداد1500 راس تلیسه و نیز زمینه اشتغال300 نفر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال انقلاب اسلامی جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سرمایه گذاری گوشت قرمز موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم

استاندار فارس با اشاره به سیاست و تلاش دولت مردمی سیزدهم برای حمایت از اقتصاد طبقه کارگری گفت: در همین زمینه، مدیریت ارشد فارس سیاست احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شیراز گفت: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راه و شهرسازی و مجتمع‌های تولیدی، دولت متعهد به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن شده و سایر هزینه‌های احداث به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط صاحبان صنایع و با حمایت بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی حیات اقتصادی کشور را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: سیاستگذاری دولت در جهت حمایت از معیشت، مسکن، درمان و سایر نیاز‌های طبقه کارگر است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ۲۵ درصد از سهمیه اشتغالزایی استان باید به دانش آموختگان با مدارج عالی تحصیلی اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: فعالسازی کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در سال ۱۴۰۲ اقدامی مهم بود که موجب احیا و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد شد و امروز حتی برخی واحد‌های تولیدی استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغالزایی فارس بالاتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسید و برای سال جاری نیز تحقق بیش از میزان تعیین شده هدف‌گذاری شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی گفت: هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش نقش واسطه‌ها است.

ایمانیه فعالسازی این تعاونی‌ها را راهگشا دانست و افزود: استان فارس بیشترین تولیدات در عرصه محصولات کشاورزی را دارد و کارگران نباید هزینه‌های گزافی که از تولید تا فروش به کالا افزوده می‌شود را متحمل شوند.

دیگر خبرها

  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس