Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:46:41 GMT

موزه شدن ریسباف هنوز به نتیجه نرسیده است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۵۱۸۶

موزه شدن ریسباف هنوز به نتیجه نرسیده است

رییس انجمن موزه داران استان اصفهان گفت: اصفهان به علت پراکندگی موزه ها در کل شهرهای استان نیازمند یک موزه جامع تحت عنوان موزه ملی اصفهان است.

عباس نکوئی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فضاسازی بهتر موزه ها، هم چنین افزایش علاقه مندی مردم به موزه و بازدید از موزه ها موجب افزایش استقبال آنها نسبت به سال های گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چه سیاست هایی در آینده موجب افزایش بازدید از موزها می شود، افزود: بهترین راهکارها در این مورد استاندارد سازی فضای موزه ها بر اساس استانداردهای روز دنیا، افزایش سطح آگاهی مدیران موزه و راهنمایان، تبلیغات هرچه بیشتر در صدا و سیما و فضای مجازی است.

رییس انجمن موزه داران استان اصفهان در ارتباط با تعداد کم موزه ها در استان اصفهان با وجود پیشینه تاریخی بسیار زیاد آن در مقایسه با کلان شهرهای دیگر، گفت: در زمینه افزایش تعداد موزه ها و پراکندگی آنها در سطح استان اصفهان که به شهر موزه ایران معروف است، پیگیری های زیادی از سوی انجمن موزه داران صورت گرفته، اما تا کنون نتیجه ای نداشته است.

نکوئی اضافه کرد: آخرین پیگیری ها در زمان آقای زرگر پور(استاندار سابق اصفهان) انجام شد و پس از تشکیل کار گروه های کشوری و استانی در این زمینه قرار بر این شد که کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان موزه ملی این شهر انتخاب شود که البته این تصمیم هم تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان به علت پراکندگی موزه ها در کل شهرهای استان نیازمند یک موزه جامع تحت عنوان موزه ملی اصفهان است. البته این مورد از طریق مدیران کل میراث و حتی ریاست جمهور در سال های مختلف پیگیری شده، اما تاکنون بی ثمر بوده است. امیدواریم با توجه به وسعت فرهنگی و هنری استان اصفهان در سال های آتی شاهد بهبود وضع موزه ها و تعداد آنها باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟