Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از بررسي راهکارهاي مقابله با کم آبي در کشور در جلسه غير علني امروز - چهارشنبه - خانه ملت خبرداد و گفت: با تهيه برنامه‌هاي راهبردي جديد و همراهي مردم مي توانيم بحران کم آبي را رفع کنيم.

جلال ميرزايي در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايرنا با ارائه توضيحاتي درمورد جلسه غيرعلني امروز مجلس اظهارداشت: در اين جلسه رضا اردکانيان و محمود حجتي وزيران نيرو و جهادکشاورزي گزارشي از وضعيت آب در کشور ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با يادآوري اين که وزيران جهاد کشاورزي، کشور، صنعت،معدن و تجارت و رييسان سازمان حفاظت محيط زيست و برنامه و بودجه عضو کارگروه ملي سازگاري با کم آبي در کشور هستند، ادامه داد: وزير نيرو در ادامه اين جلسه همچنين به عنوان رييس اين کارگروه از اقدامات انجام شده به نمايندگان گزارش داد.
نماينده مردم ايلام در مجلس خاطرنشان کرد: اردکانيان اعلام کرد که امسال با کاهش توليد برق از نيروگاه هاي برق آبي روبرو هستيم.
ميرزايي افزود: وزير جهادکشاورزي نيز در اين جلسه توضيحاتي را درمورد اقدامات عملي اين وزارتخانه براي حل مشکلات کم آبي ارائه کرد.
وي همچنين گفت: طبق اظهارات وزيران نيرو و جهاد کشاورزي در اين جلسه با تدوين و تهيه برنامه‌هاي جديد و همکاري و همراهي مردم مي توانيم مشکل کم آبي را پشت سر بگذاريم.
نماينده مردم ايلام در مجلس ادامه داد: در اين جلسه کاظم جلالي رييس مرکز پژوهش هاي مجلس نيز توضيحاتي در مورد وضعيت کم آبي در ايران از سال 85 تاکنون ارائه و بيان کرد که امسال خشکسال ترين سال کشور است.
ميرزايي افزود: جلالي در اين جلسه راهکارهاي مرکز پژوهش هاي مجلس را براي مقابله با کمبود آب در کشور مطرح و پيشنهاد کرد که براي حل اين مشکل وزارت آب، منابع طبيعي و محيط زيست تشکيل شود.
وي اضافه کرد: به گفته رييس مرکز پژوهش هاي مجلس ، ديگر کشورها براي 50 سال آينده طرح جامع آب براي مبارزه با کم آبي تهيه کرده اند که ما نيز بايد اين طرح را تدوين کنيم.
عضو فراکسيون اميد مجلس يادآور شد: در اين جلسه همچنين چند نفر از نمايندگان و رييسان کميسيون هاي انرژي و کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس توضيحاتي را در مورد وضعيت کم آبي در کشور ارائه کردند.
سيام**9121**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده‌ای را یکی از مهمترین اولویت‌های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تأمین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی‌توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.

وی افزود: استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پر تصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را به‌صورت مستمر ارائه دهند.
مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری، بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی‌های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می‌شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده‌ای و میزان جانباختگان باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفرهای نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت، پلیس و سایر بخش‌های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک و رئیس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبات جلسه گذشته شورا ارائه شد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی برخی مصوبات اتخاذ شد.

کد خبر 6099349

دیگر خبرها

  • جلسه بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب پست بانک استان‌‌های تهران، البرز و قم و سمنان به میزبانی مدیریت شعب شرق تهران
  • آغاز بررسی جزئیات پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی
  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد