Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@22:47:06 GMT

وام جدید بانک مسکن به رونق بازار می انجامد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۶۱۹۱

وام جدید بانک مسکن به رونق بازار می انجامد

پول‌نیوز - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، با مثبت ارزیابی کردن بسته اعتباری جدید در بخش مسکن، برنامه سال ۹۷ بانک مسکن را به نفع رونق اعلام کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، علی چگینی افزود: احیای تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن در سال 97 به عنوان سالی که انتظار می ­رود ساخت و سازهای مسکونی در آن رونق می­ گیرد، محرک موثری خواهد بود برای سرمایه ­گذاران ساختمانی جهت تعریف پروژه­ های جدید تا حجم عرضه به تناسب تقاضای موجود در بازار معاملات ملک افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چگینی تصریح کرد: خوشبختانه بانک مسکن مرحله جدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن را به شکلی قرار است شروع کند که سازنده­ ها به ساخت واحدهای کم متراژ و هماهنگ با الگوی تقاضا ترغیب شوند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن، این سیاست را اقدام مناسب برای جهت­ دهی به بازار ساخت و ساز و سرمایه­ گذاری­های ساختمانی در سال 97 تعبیر کرد.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن در عین حال از بانک مسکن خواست سیاست اعتباری سال 97 به گونه­ ای جلو برده شود که در مسیر پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت، اختلال یا توقفی بوجود نیاید.

چگینی با تاکید بر اینکه سازنده­ ها به شدت متقاضی دریافت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن هستند، افزود:

مقطع فعلی بازار مسکن،‌ یک دوره زمانی حساس است از این بابت که سازنده ­ها به دنبال محرک و ابزار مالی برای سرمایه­ گذاری جدید هستند و از طرفی، شرایط به گونه ­ای است که باید پایدارسازی فاز رونق ساختمانی در دستور کار باشد.

مدیریت شعب بانک مسکن در سراسر کشور برای سال جدید مطابق ابلاغیه سال 97، باید از پرداخت تسهیلات به پروژه­ هایی که تقاضای موثر برای آنها وجود ندارد اجتناب کنند تا از حبس منابع در بخش ­های ناکارآمد و غیرمصرفی بازار مسکن جلوگیری شود و جریان اعتبارات بانکی تداوم پیدا کند. برای این منظور تامین مالی پروژه­ های ساختمانی با مساحت کمتر از 100 متر مربع به ازای هر واحد مسکونی، در اولویت قرار دارد و به مدیران شعب توصیه شده است.

سازنده­ ها و پروژه­ های ساختمانی برای دریافت این تسهیلات به سه دسته تقسیم­ بندی می­ شوند که سقف تسهیلات متناسب با هر دسته، متفاوت تعریف شده است.

برای سنتی­ سازی، سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت در تهران 70 میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر 60 میلیون، در سایر شهرها 50 میلیون و در مناطق کمتر توسعه یافته 40 میلیون تومان است. این تسهیلات به سازنده­ های دارای صلاحیت حرفه ­ای و پروانه انبوه­ سازی نیز در 4 گروه شهری نام برده شده به ترتیب در سقف ­های 90، 80، 70 و 60 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. سازندگان حرفه ­ای در صورتی که از تکنولوژی­ های نوین ساخت و کاهنده مصرف انرژی در ساختمان برای ساخت و ساز استفاده کنند، در قالب دسته سوم تسهیلات، در تهران 110 میلیون، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر 100 میلیون، در سایر شهرها 90 و در مناطق کمتر توسعه یافته 80 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده دریافت خواهند کرد ضمن آنکه نرخ سود تسهیلات برای دسته سوم، یک درصد کمتر از دو دسته دیگر خواهد بود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند

 سیدمحمد آقامیری، استاندار قم امروز در جلسه شورای بانک‌های استان که در محل سالن امام جواد استانداری برگزار شد نیاز اولیه مردم را در حوزه مسکن دانست و با تشکر از بانک‌هایی (دولتی) که در ارائه تسهیلات مسکن به استان کمک کردند، گفت: بانک مسکن قم در ارائه تسهیلات بعد از اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را دارد، اما برای برخی بانک‌های خصوصی که در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند و یا منابع استان را خارج از استان خرج کردند در سفر دوم رئیس جمهور به قم، تصمیمات جدی گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استناد بخشنامه بانک مرکزی که ۵۰ درصد منابع بانکی هر استان باید در همان استان هزینه شود، افزود: بنابر تاکید رئیس جمهور نسبت به ارائه تسهیلات خرد به مردم با خارج شدن بانک‌های متخلف از گردونه، بانک‌های دیگر، می‌توانند با شتاب بیشتر به مردم خدمت رسانی نمایند.

استاندار با بیان اینکه بانک‌های خصوصی تحت نظارت بانک مرکزی که با استفاده از منابع استانی فعالیت دارند باید در راستای سیاست‌های مالی دولت به ویژه مسکن به عنوان اولویت اول دولت قدم بردارند، گفت: خوشبختانه استان قم در حوزه مسکن جزء استان‌های برتر کشور است، اما این کافی نیست و برای رسیدن به اهداف تعیین شده همه باید تلاش کنند.

آقامیری با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اسفند سال گذشته، از ۲۶ همت جذب بانک‌های خصوصی، فقط ۶ همت خرج شده است، گفت: این جای سوال است که ۲۰ همت جذب شده از استان چرا باید خارج از استان خرج شود در حالی که نصف این مبلغ بسیاری از مشکلات استان را برطرف می‌کند.

کارشناس آمار بانک ملی استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌های استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد منابع بانکی استان با ۲۰ درصد در رتبه ۲۱ کشور و از لحاظ رشد مصارف در رتبه دوم با ۴۱ درصد رشد بوده است.

حسین زینعلی افزود: در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف ۵۱.۶ همت تسهیلات پرداخت شده که این عدد در سال ۱۴۰۱، ۳۸ و نیم همت بوده است.

وی افزود: این میزان در بخش مسکن با ۲۸ درصد سهم از ۴.۶ همت در سال ۱۴۰۱ به ۱۴ و ۴ دهم درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و در بخش کشاورزی ۴ درصد سهم، در بخش صنعتی ۲۳ درصد سهم تعلق گرفته است.

زینعلی با اشاره به پرداخت ۱۲۳ هزار و ۵۸۱ فقره تسهیلات وام قرض الحسنه به مبلغ ۹ همت در این مدت گفت: در زمینه مشاغل خانگی ۸۷۳ فقره به مبلغ ۹ همت، فرزندآوری ۱۴ هزار و ۱۴۶ فقره با ۰.۹ همت و در زمینه ازدواج ۱۱ هزار و ۱۵۹ فقره با ۲.۳ همت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

در این جلسه همچنین مصوب شد؛ تسهیلات خود مالکی و کلیه قرارداد‌های اجاره بها و ودیعه مسکن با ثبت در سامانه خودنویس از سوی بانک رفاه پرداخت شود.

اطلاع رسانی اقدامات بانکی در راستای جهاد تبیین در مدت سفر رئیس جمهور به استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

استاندار در این جلسه از سفر رئیس جمهور به استان در روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن