Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:26:10 GMT

حضور گردشگران خارجی در موزه هگمتانه همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۷۳۳۶

حضور گردشگران خارجی در موزه هگمتانه همدان

دریافت 5 MB همدان- موزه هگمتانه همدان اشیای تاریخی بی‌نظیری در دل خود جای داده که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند به طوری که میزبان گردشگرانی از کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، وارد شهر همدان که می شوی درست در مرکز شهر همدان تپه باستانی هگمتانه معروف به شهر مادها قرار گرفته که در شرق شهر کهن هگمتانه، برترین موزه کشور جا خوش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موزه هگمتانه در سال ۱۳۷۳ در میدان هفت تیر شهر همدان و در شرق تپه باستانی هگمتانه و جنب گودال معروف فرانسویها افتتاح شد و ساختمان این موزه که پیشتر مدرسه پرورش نامیده می شد در تغییرات و تعمیراتی به منظور ایجاد یک موزه موقت به بهره برداری رسید که به آزمایشگاه و کارگاه عکاسی مجهز است.

موزه بی نظیر هگمتانه در سال ۹۳ و پس از دو دهه از سوی ایکوم به عنوان رسمی ترین مجموعه در بررسی مدیریت و نحوه فعالیت موزه های دنیا، بر اساس آیتم های مورد نظر به عنوان موزه برتر شناخته شد.

موزه هگمتانه همانند سایر موزه ها گویای تمدن و تاریخ و فرهنگ استان همدان بوده و هست و همواره گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می کند.

اشیای موزه تپه هگمتانه مشتمل بر دو بخش اختصاصی و استانی است و در این مجموعه آثار سنگی، سفالی، استخوانی و فلزی از دوره های پیش و پس از اسلام به نمایش در آمده و در راهرو و تالار سمت راست موزه تپه هگمتانه، اشیای مکشوف از هگمتانه نگهداری می شوند.

از برجسته ترین این آثار می توان به پایه ستونهای متعلق به کاخهای هخامنشی از جمله شالی ستون مربوط به دوران اردشیر دوم با متن میخی و دو مهر استامپی سنگی وشیشه ای مربوط به دوران قبل از اسلام و سر گاو از جنس سفال متعلق به دوران هخامنشی اشاره کرد.

مجموعه تابوتهای سنگی و سفالی مربوط به دوره پارتیان که از میدان شیر سنگی همدان بدست آمده اند و خمره ها و سنگهای تزیینی با نقوش زیبا و سنگ قبرهای دوران مختلف اسلامی نیز شاخص ترین نماینده های آثار کشف شده استانی هستند که در سالن مرکزی و راهروی سمت چپ موزه قرار داده شده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد