Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@03:30:07 GMT

ساخت دو مستند فاخر از چهره های شاخص اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۷۴۷۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ این تفاهم نامه فرهنگی به امضای محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی رسید.

دراین تفاهم نامه صداوسیمای مرکز اصفهان متعهد به ساخت دو مجموعه تلویزیونی هرکدام در 26 قسمت از زندگی نامه شهید دکتر آیت الله بهشتی  و آقا نورالله نجفی با محور اقتصاد مقاومتی همچنین مستند چهل ستون با معرفی چهره های فرهنگی ، هنری واجتماعی این استان شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در آیین امضای این تفاهم نامه فرهنگی،شهر اصفهان را شهر اندیشه ، هنر و مجاهدت معرفی کرد و گفت:  ساخت این سه اثر فاخر ملی  با عزم معاونت امور استان ها و مشارکت استانداری در صداوسیمای مرکز اصفهان تولید می شود.

مسعود احمدی افزادی هزینه ساخت این آثار فاخر را300 میلیارد ریال بیان کرد و افزود : مجموعه تلویزیونی 26 قسمتی روایت ناتمام از زندگی نامه آقا نورالله نجفی با محوراقتصاد مقاومتی و مستند چهل ستون در 40 قسمت روایتگر چهره های شاخص فرهنگی و هنری این استان فرهنگی است.

استاندار اصفهان هم در این آیین، فعالیت شبکه استانی اصفهان را در زمینه تولید آثار فاخر فرهنگی مطلوب بیان کرد و افزود: این تفاهم نامه فرهنگی می تواند برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر فرهنگ پرور اصفهان موثر ومفید  باشد.

محسن مهرعلیزاده برداشتن گام های اساسی در زمینه توسعه فرهنگی را وظیفه همگان دانست و گفت: تکیه به گذشته عامل رشد جوامع ونشانگر اهمیت هویت فرهنگی است.

وی چهره های شاخص فرهنگی کشور را قابل توجه دانست و  گفت: هنر مدیریت در هرمقطع از تاریخ کشور نیازمند پویایی است تا بتوان با سرمایه گذشته حرکت رو به رشد در آینده را برنامه ریزی کرد.

استاندار اصفهان، گرایش صددرصدی مخاطبان را نیازمند بکارگیری هنر فعالان رسانه ملی دانست و افزود: رسانه ملی به خوبی می تواند در زمینه فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی تاثیر گذار باشد و نگرانی های نفوذ فرهنگ غیر خودی را کاهش دهد.

محسن مهر علیزاده تاکید کرد رسانه ملی منطبق با خواسته های عمومی جامعه حرکت و نسبت به انعکاس مسایل روز جامعه فعالیت کند.

وی همچنین به ویژگی های شخصیتی شهید دکتر آیت الله بهشتی پرداخت و گفت:چگونگی پرداخت رسانه  به این شخصیت برجسته می تواند در جذب ۸۰درصد جامعه جوان امروز موثر باشد.

استاندار اصفهان افزود: هسته اصلی تفکر آقا نورالله در هر زمانی کاربردی و اجرایی است که به خوبی می شود آن تفکر را با زبان هنر انتقال داد.

همچنین در آیین امضای این تفاهم نامه فرهنگی دو مستند تلویزیونی محسن حججی و شهید خزایی از شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

هرکدام از این مستندهای تلویزیونی در 45 دقیقه به تهیه کنندگی آزاده رجبی و علی امین منش برای پخش از شبکه ملی افق و سه در اصفهان تولید شده است.

مستند شهید محسن حججی روایتگر لحظه ورود پیکر مطهر این شهید مدافع حرم به وطن و تشییع در شهرهای تهران ، مشهد و اصفهان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت با میانگین ۴۴ وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و سپاهان‌شهر با عدد ۲۹، پارک زمزم ۴۲، دانشگاه صنعتی ۴۹، خیابان زینبیه ۴۳، خیابان فرشادی ۲۱، خیابان فیض ۲۴، بولوار کاوه ۳۷، کردآباد ۳۱، میرزا طاهر ۳۰ و ولدان ۴۱ AQI در وضعیت پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۹۵، میدان انقلاب ۶۱، بزرگراه خرازی ۶۹ و رهنان ۵۴ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۰، شاهین‌شهر ۳۴ و مبارکه ۳۸ AQI در وضعیت پاک و در زرین شهر، قهجاورستان و سجزی با میانگین ۶۶، نجف آباد ۵۵ و کاشان ۵۸ در وضعیت قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6096133

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است