Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:45:03 GMT

تولید بالغ بر ۱۵ هزار تن میگو پرورشی طی سال ۹۶ در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۷۶۶۱

تولید بالغ بر ۱۵ هزار تن میگو پرورشی طی سال ۹۶ در هرمزگان

بندرعباس - مدیرکل شیلات هرمزگان از تولید حدود نیمی از میگوی پرورش کشور در استان هرمزگان با تولید بالغ بر ۱۵هزار تن میگوی پرورشی در سطح مزارع استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه استان هرمزگان خوشبختانه در طی سال های اخیر تونسته اقدامات خوبی را در راستای استفاده از ظرفیت های آبزی پروری خود داشته باشد گفت: رکوردار کشور در تولید میگوی پرورشی برای دومین سال متوالی و کسب مقام اول تولید میگوی پرورشی توسط استان هرمزگان، جذب سرمایه گذاران جدید،رکورد دار کشوری تولید در هکتار با تولید ۲۰ تن میگو در هکتار و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. تنها بخشی از موفقیت های استان هرمزگان در حوزه آبزی پروری است.

وی با اشاره به سه هزار و ۳۶۰ هکتار مزرعه زیر کشت در استان هرمزگان طی سال ۹۶ رشد ۲۳۰ درصدی در تعداد مزارع فعال، افزایش سایت های فعال از ۵ سایت به ۹ سایت، رشد ۱۰۰درصدی در تولید در هکتار، رشد۲۲درصدی در تعداد مراکز تکثیرو لایروبی سایت های پرورش میگو تیاب و سایه خوش بخشی از اقدامات و دست آوردها ی استان هرمزگان در صنعت پرورش میگو طی سال های اخیر خواند.

محبی با بیان اینکه جذب اعتبارات در راستای ارتقای زیر ساخت های آبزی پروری همواره یکی از سیاست های شیلات بوده است گفت:خوشبختانه حمایت مسولین ملی و استانی طی سال های گذشته توانسته ایم جذب اعتبارات این حوزه را افزایش بدهمیم و خوشبختانه  هم اکنون شاهد به ثمر نشستن  دستاورد های مهم در زمینه تولید میگو پرورشی در استان هستیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۳۰ مزرعه در قالب سه هزار و ۵۲۰ استخر در دو دوره پرورش به زیر کشت رفت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۲۲۴میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است افزود: میانگین ذخیره سالزی میگو در مزارع در سال گذشته ۳۲۸هزار قطعه در هر هکتار بوده است.
سید پرویز محبی تصریح کرد خوشبختانه و به همت کارشناسان بومی و همچنین تلاش آبزی پروران زحمتکش و با برخورداری از ظرفیت های استان هرمزگان در سال گذشته  با میانگین تولید بالغ بر چهار تن و ۱۸۸ کیلو گرم توانسته ایم از سطح مزارع استان بالغ بر ۱۵هزار و ۳۳۳تن میگو پرورشی با میانگین وزن ۱۸ گرم برداشت کنیم
مدیر کل شیلات هرمزگان میزان میگوی برداشت شده پرورشی در کل کشور را حدود ۳۲هزار تن خواند.
گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی طی لوحی از مدیرکل شیلات هرمزگان در راستای این میزان تولید استان هرمزگان که حدود نیمی از تولید میگوی پرورشی کشور است تقدیر کرده است

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم