Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم بابیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده در کمیته امداد قم قابل‌قبول و تحسین‌برانگیز است گفت: امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد موفقیت‌های بیشتری از این نهاد در سطح کشور خصوصاً در استان قم باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در کارها برنامه‌ریزی و تدبیر باشد گره‌گشایی از مشکلات جامعه کار دشواری نخواهد بود بیان کرد: مسئولان کشور باید بااراده قوی و انگیزه بیشتر برای رفع مشکلات در جامعه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی که دشمنان نظام بر ملت تحمیل می‌کنند نباید چشمان ما به نسخه بیگانگان باشد گفت: بحمدالله مردم ایران مردمی نوع‌دوست و نیکوکار هستند و با همدلی و وحدت نظر مردم و مسئولان می‌توان توانمندی‌های هر استان را هم‌افزایی کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه اخلاص امام راحل بنیان‌گذار این نهاد و نتیجه تلاش‌ها و زحمات امدادگران خیرخواه و متدین موجب شده است تا کمیته امداد از ابتدای انقلاب تاکنون خوش بدرخشد گفت: با افزایش کیفیت و محتوای اتاق‌های فکر و جلسات مشورتی در رأس این نهاد هرسال شاهد رشد و بالندگی بیشتر خواهیم بود.

وی افزود: افرادی که برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی می‌کنند نباید اجازه دهند در جامعه فقیری وجود داشته باشد.

امام‌جمعه قم با ابراز امیدواری از این‌که روزی برسد کمیته امداد اعلام کند فقیری در جامعه وجود ندارد گفت: اشتغال مددجویان تحت حمایت یکی از راهکارهای رفع فقر در کشور است.

در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با ابراز خرسندی از اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان قم محقق شده است گفت: یکی از برنامه‌های موفق سال گذشته برگزاری جشن توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قم در زمینه‌های آموزش، مسکن و اشتغال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد قم بابیان اینکه در سال جدید الگویی ویژه را در موضوع ازدواج دنبال خواهیم کرد گفت: در آینده نزدیک برای ۵۰ زوج که در سال‌های گذشته از یکدیگر جداشده بودند و پس از کمک و نظارت کمیته امداد سرپرستان این خانوارها اعتیاد خود را ترک کرده‌اند و مشغول به کارشده‌اند جشنی به مناسبت بازگشت آن‌ها به زندگی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: امسال مدل جدیدی را نیز برای تکریم سالمندان اجرا خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی جامعه مردم کمک به هم نوع را فراموش نکرده‌اند گفت: در حال حاضر سرانه کمک‌های هر فرد قمی ۲۳ هزار تومان است و اعتماد مردم به کمیته امداد نیز افزایش‌یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه شرایط اقتصادی فقر قم کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  کمیته امداد برای  توانمند ساز کردن خانواده‌های تحت حمایت در تلاش است که بتواند خدمات مختلفی را ارائه ‌دهد.

او‌در ادامه تصریح کرد: خدمات کمیته امداد تنها معیشت، مسکن ،پوشاک،اشتغال نیست، بلکه خدمات مشاوره ای هم جزو اولویت‌های خدمت رسانی در توانمند کردن جامعه هدف تحت حمایت وجود دارد.

پرپنچی گفت: مشاوره سبب می‌شود خانواده‌هایی که از مسیر توانمندی خارج می‌شوند به این مسیر بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: یکی مهم ترین و اصلی ترین  مؤلفه‌های توانمندسازی خوداتکایی، خودباوری و تقویت امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است.

او گفت: اگر راهنمایی و مشاوره نباشد به هدف مورد نظر نخواهیم رسید. یکی از موارد توانمند سازی اقتصادی بوده، اما بحث مشاوره، اجتماعی است که می‌تواند فرد را برای تحقق توانمندی آماده کند.

پرپنچی تصریح کرد: به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت و روند مناسب اقدام به  راه اندازی برخی  مراکز کرده ایم که بتوانیم کنترل کافی را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است