Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:25:06 GMT

نمایش عروسکی «هدیه اسرارآمیز» روی صحنه می رود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۹۸۶۶

نمایش عروسکی «هدیه اسرارآمیز» روی صحنه می رود

تهران - ایرنا - نمایش عروسکی «هدیه اسرارآمیز» از 26 فروردین ماه روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش «هدیه اسرارآمیز» به نویسندگی آتسا شاملو و کارگردانی میثم یوسفی تا پایان فصل بهار در سالن بوستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان کودک، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز غریب‌پور کارگردان و استاد نمایش عروسکی یکشنبه 26 فروردین ساعت 18:30 به تماشای اولین اجرای این نمایش شاد و موسیقایی می‌نشیند.
نمایش از اینجا آغاز می شود که «در شب تولد شاهزاده، جارچیان در شهر جار می‌زنند که هر فردی بتواند در شب یلدا گل پامچال بهاری برای شاهزاده بیاورد یک سبد طلا جایزه می‌گیرد....»
معصومه آرواز دستیار کارگردان، مریم آشوری، علی باروتی، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم تهرانی، هدیه حاج‌طاهری و هانی حسینی، بازی‌دهندگان عروسک نمایش «هدیه اسرارآمیز» هستند.
طراحی صحنه را سینا ییلاق‌بیگی، طراحی و ساخت عروسک را علی پاکدست و مریم اقبالی انجام داده‌ و محمدرضا شاملوفرد طراحی نور، مهرداد باقری ساخت دکور و علی پاکدست و مریم اقبالی طراحی و ساخت عروسک را به عهده داشته‌اند.
احسان نقابت عکاس، علی رضایی مدیر صحنه، مهرنوش صادقیان، مریم رحمانی، هدی بخشوده، مینا پناه‌نجات و مه‌گل صابری دستیاران ساخت عروسک هستند.
علیرضا میرانجم، صبا موسوی، لیلا طاهری و یاسمن حریری نیز دستیاران صحنه و قلی‌زاده دوزنده لباس، این نمایش عروسکی هستند.
آهنگسازی این اثر را رامین کهن، تنظیم، پیانو و عود را فراز خنافری، ویلن و سه تار را رامین کهن، تار را عادله کریم‌زاده، تنبک را هاتف صادقی‌طهرانی، زنبورک را امین پروین، صدابرداری، میکس و مسترینگ را پیام کریمی، ناظر ضبط را فراز خنافری و گروه آواز را رامین کهن و فرناز ساحری بر عهده داشته‌اند.
«هدیه اسرارآمیز» بر اساس نمایش‌نامه «دوازده ماه سال نو» اثر «ساموئل مارشاک» طراحی شده و از جدیدترین تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون است.
این نمایش همه روزه به جز شنبه‌ها، صبح‌ها ویژه مهدهای کودک‌ و مدارس و بعداز ظهرها در ساعت 18:30برای عموم علاقه‌مندان در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود.
فراهنگ**1883**1880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش كانون پرورش فكري تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش«سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

۲. نمایش«الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روزهای ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ در پلاتوی الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.

۳. نمایش«پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۴. نمایش«پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.

۵. نمایش«دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.

۶. نمایش«سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهرهای محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6093053 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند