Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - شماری از کشاورزان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان از کمبود کامیون برای حمل هندوانه های تولیدی در این شهرستان گلایه دارند و خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان دست اندرکار هستند.

به گزارش ایرنا هندوانه های کشاورزان بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان به دلیل کمبود کامیون برای حمل به بازار مصرف در حال خراب شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشاورزان دلگانی از آغاز فصل برداشت هندوانه با مشکل وسیله نقلیه برای حمل این محصول روبرو بودند که این معضل با اوج برداشت هندوانه از هفته دوم فروردین تا پایان اردیبهشت رو به افزایش است.
با هدف حل مشکل کشاورزان جلگه چاه هاشم نشستی با حضور رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، فرماندار دلگان، بخشدار جلگه چاه هاشم با نمایندگان این قشر و شرکت های حمل و نقل در محل بخشداری برگزار شد.
رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: تمامی کشاورزان منطقه باید به نمایندگی حمل بار شهرستان دلگان و بخشداری اطلاعات مربوط به میزان حمل محصولاتشان را ارائه دهند تا از این طریق مسئولان با هماهنگی بیشتر این مشکل را برطرف کنند.
محمد یاسین امیریان اظهار داشت: روزانه 350 دستگاه کامیون در بخش جلگه چاه هاشم کار حمل و جابجایی محصول هندوانه را انجام می دهند که با توجه به کاشت بی رویه هندوانه، نیاز به کامیون بیشتر برای حمل داریم.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشاورزان، 460 دستگاه کامیون روز گذشته هندوانه های بخش جلگه چاه هاشم را بارگیری کردند.
وی افزود: دلیلی برای حمل نکردن بار توسط کامیون داران وجود ندارد و شرکت های حمل و نقل و کشاورزان باید هماهنگی های بیشتری با هم داشته باشند.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام کشاورزان جلگه چاه هاشم برای حمل هندوانه از این بخش روزانه به 600 دستگاه کامیون نیاز است.
فرماندار دلگان نیز در این نشست گفت: برای کاشت هندوانه با توجه به بحران کم آبی در بخش جلگه چاه هاشم خط قرمز اعلام شده بود اما شاهد افزایش بی رویه کشت این محصول هستیم.
هوشنگ بامری اظهار داشت: افزایش بی رویه سطح زیر کشت هندوانه نسبت به پارسال، وجود موتور پمپ های غیر مجاز، اجاره زمین های کشاورزی به کشاورزان شهرستانی و مراجعه همزمان کشاورزان به شرکت های حمل بار سبب گلایه مندی این قشر از کمبود کامیون در بخش جلگه چاه هاشم شده است.
قوام بامری یکی از کشاورزان جلگه چاه هاشم نیز در این نشست با اشاره به اینکه سطح زیر کشت هندوانه در این بخش 6 هزار هکتار است گفت: کشاورزان برای جابجایی و حمل به موقع محصول هندوانه خود روزانه نیاز به حداقل 600 دستگاه کامیون دارند.
وی ادامه داد: این در حالی است که روزانه 330 تا 350 کامیون در بخش جلگه چاه هاشم کار حمل هندوانه را انجام می دهند که این تعداد پاسخگوی انتقال به موقع این محصول به بازار مصرف نیست.
وی تاکید کرد: بیش از 200 هزار تن هندوانه در صورت برطرف نشدن این مشکل در جلگه چاه هاشم از بین می رود.
به گزارش ایرنا دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادی است.
جلگه چاه هاشم از بخش های تابعه دلگان از مناطق مستعد و توانمند در حوزه کشاورزی است که در نزدیکی هامون جازموریان قرار دارد.
7314**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كمبود كاميون حمل هندوانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی ساعات اخیر در فضای مجازی هواداران پرسپولیس نسبت به عدم حضور بازیکن سابق خود پیش از بازی با سپاهان در سمت نیمکت این تیم گلایه زیادی مطرح کردند. این نکته را هاشم بیک‌زاده، پیشکسوت استقلال نیز در گفتگوی تلویزیونی خود بیان کرده و نسبت به آن منتقد بود.

درهمین رابطه فرشاد احمدزاده با انتشار یک استوری در اینستاگرامش پاسخ اظهارات هاشم بیک‌زاده و شایعات روزهای گذشته را داد.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902519

دیگر خبرها

  • عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی
  • انتقاد تند هاشم بیک‌زاده از رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده + ویدئو
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • هاشم بیک زاده: مهرداد پولادی پیراهن مسی را گرفت ولی در نهایت به جواد نکونام رسید / فیلم
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن