Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@18:17:13 GMT

اجماع ملی بر توسعه پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۳۰۴۴

اجماع ملی بر توسعه پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد

به گزارش «نماینده»، سیّد عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز(چهارشنبه ۲۲ فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد جلسه شب گذشته پیرامون پیام‌رسان‌های داخلی دارای بیش از یک میلیون عضو، اظهار داشت: این جلسه از سوی مرکز ملّی فضای مجازی برگزار و من به عنوان سخنران در این جلسه حضور داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در اینکه باید در حمایت از پیام رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتد که به توسعه آنها بیانجامد، اجماع ملّی وجود دارد. در این زمینه در شورای عالی فضای مجازی نیز این تحلیل مطرح شد که در مقطع فعلی، فضای مجازی شبیه انقلاب صنعتی یک دوره تمدّنی جدیدی را آغاز کرده است و اگر بتوانیم در این دوره حضور فعّال‌تری در فضای مجازی داشته باشیم، عملاً نقش بیشتری در این دوره جدید تمدّنی ایفا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای مجازی فضایی بسیار متنوع با حوزه‌های گوناگون زیرساختی و کارکردی است که یکی از آنها پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

صالحی تأکید کرد: اینکه به پیام رسان‌های داخلی کمک شود تا بتوانیم در مقطع تمدنی فعلی، فضای داخلی را توسعه دهیم یک رویکرد جدی و قابل توجه در مجموعه نظام است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در نهایت تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر، اظهار کرد: برای این موضوع یک سری مراکز تصمیم‌گیری وجود دارد که در نهایت آنها تصمیمات لازم را اتخاد می‌کنند.

وی افزود: برگزاری جلساتی نظیر جلسه شب گذشته بیشتر با نگاه پیگیری و حمایت از پیام رسان‌های داخلی انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر قطعی شدن فیلترینگ تلگرام، تصریح کرد: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

صالحی درباره وضعیت بررسی لایحه سازمان جامع رسانه‌ای نیز گفت: این لایحه مجدداً در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و در اختیار افکار عمومی و اعضای رسانه و مطبوعات قرار گرفته است و قرار است که تا آخر فروردین در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

وی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران گفت: این پیشنهاد در جلساتی که خبرنگاران با وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات داشتند، مطرح و از سوی این دو وزارتخانه مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان