Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسكر جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 22 فروردین‌ماه در جمع اعضای ستاد برگزاری جشنواره استانی گلستان‌خوانی دانش‌آموزان فارس گفت: سومین جشنواره استانی گلستان‌خوانی دانش‌آموزان فارس همزمان با یادروز شیخ اجل سعدی در شیراز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه 59 جشنواره منطقه‌ای گلستان خوانی در شهرستان‌ها و مناطق استان فارس برگزار شده است، این جشنواره را از ابتکارات آموزش و پرورش فارس عنوان كرد و گفت: در این دوره از جشنواره بیش از 240 هزار دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی شامل کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم و نوآموزان دوره پیش دبستانی استان فارس تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمشیدی گفت: 3 کتاب با عنوان ورقی از گلستان در دبستان، شامل 10 حکایت از گلستان سعدی متناسب با سن دانش آموزان این دوره تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: دراین کتاب‌ها گلچینی از ضرب المثل‌های پارسی که ریشه در حکایات سعدی دارد نیز گردآوری و منتشر شده است.
وی گفت: این طرح که در راستای سیاست کاهش استرس دانش آموزان و بازگشت به اهداف متعالی تعلیم و تربیت اجرایی شد، دانش‌آموزان دوره ابتدایی با یکی از چهره‌های ادبی ملی آشنا شده و بخش‌هایی از گلستان سعدی را می‌خوانند.
جمشیدی، افزایش گنجینه لغات دانش آموزان، ایجاد روحیه شادی و نشاط در دانش آموزان، شناخت استعدادهای هنری، دوری از آموزش‌های رسمی، طوطی وار و خشک مدارس و نهایتا استفاده از مضامین و پیام‌های ارزشمند موجود در این اثر فاخر در زندگی فردی و اجتماعی را از اهداف این طرح عنوان کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: این برنامه در مدارس ابتدایی مقطع دوم، اجرا شده و نمایندگان این دانش آموزان در زادروز بزرگداشت سعدی در شیراز، به هنرنمایی خواهند پرداخت.
وی تأكید كرد: بازخوردهای طرح، آموزش و پرورش را به تداوم آن مصر کرده است تا با گردآوری، تدوین و انتشار کتاب‌هایی، بخشی از وقت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را به این مهم اختصاص دهد.
لیلا دودمان، رئیس کمسیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز نیز ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح در استان فارس آن را فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ شهروندی ارزیابی کرد و خواستار استمرار این طرح در استان و خصوصا شیراز شد و افزود: باید از ظرفیت تشکل های غیردولتی فعال در زمینه ادبیات کودکان نیز در اجرای این طرح استفاده شود.
وی همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای برای اجرای طرح‌های پژوهشی برای ارزیابی اثربخشی این طرح بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها و شناسایی چالش های پیش روی آن شد و بر حمایت شورای شهر از گلستان‌خوانی تاکید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری