Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار عیدانه اخیر با جمعی از مسئولان و مدیران نظام، با یادآوری روحیه‌ انقلابی و خدمتگزارانه‌ حاکم بر مدیران کشور در دهه‌ ۶۰، خطاب به مسئولان خاطرنشان کردند: آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به یاد دارید؟ اشکال کار این است که گاهی آن ارزش‌ها فراموش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب اسلامی راه جلوگیری از مبتلا شدن به غفلت و سقوط تدریجی را مراقبه خواندند و افزودند: همه‌ ما مسئولان در جمهوری اسلامی احتیاج به تعمیر قلب خود داریم زیرا جمهوری اسلامی بر اساس اهداف و آرمان‌های مهمی همچون توحید و شریعت الهی، عدالت، آزادی و استقلال به‌وجود آمده و با حکومت‌های متعارف در دنیا متفاوت است.

قناعت، اخلاص، ایثار و ساده‌زیستی؛ ارزش‌های برجسته حاکم بر مسئولان در دهه 60

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ارزش‌های دهه 60 و چرایی فاصله‌گیری برخی مسئولان با این ارزش‌ها گفت: ارزش‌های حاکم بر آن دوره ریشه در انگیزه‌های الهی قوی مسئولان و مردم داشت. مردم و مسئولان همگی به دنبال این بودند که نظام جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت اداره شده و به پیش رود. در واقع آن دوره هیچ کس احساس طلبکاری از نظام نداشت و اتفاقا بالعکس غالب مسئولان و مردم خود را بدهکار نظام می‌دانستند و در نتیجه به دنبال خدمت بیشتر به نظام و مردم بودند و کار و تلاش و خدمت یک ارزش والا محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: ارزش مهم دیگر آن دوران قناعت مسئولان و مردم بود که بیش از کوپن یا حق خود چیز بیشتری نمی‌خواستند و روح ایثاگری در جامعه در اوج خود بود و همه هدف خود را بر پیروزی و ماندگاری نظام گذاشته بودند. در واقع ایام دهه 60 ایام حاکمیت ارزش‌هایی چون قناعت، اخلاص، ایثار و ساده‌زیستی بود. حتی در مجلس، نمایندگان با کمترین حقوق زندگی می‌کردند و برخی مسئولان بخشی از حقوق خود را بیش از حق خود یا بالاتر از سطح عمومی زندگی مردم می‌دانستند و آن را پس می‌دادند و نمی‌خواستند. در واقع در آن دوران کسی چندان به فکر خود، خانواده و زندگی شخصی نبود و پیروزی و تثبیت نظام آرمان و هدف مسئولان بود.

رفاه‌طلبی و اشرافی‌گری؛ آغاز انحراف از ارزش‌های دوران ابتدایی انقلاب/ رویش‌ها در نسل جوان بیش از ریزش‌هاست

ابراهیمی اظهار کرد: البته الان هم چنین مسئولانی وجود دارند اما توقع از مسئولان و حاکمان در جمهوری اسلامی بیش از این است. وقتی حقوق‌های نجومی و تجملات در زندگی مسئولان ورود پیدا کرد کم‌کم آن ارزش‌ها هم فراموش شد. دنیاطلبی اصولا انسان را گرفتار می‌کند و از خدمت به مردم بازمی‌دارد. متأسفانه به واسطه برخی سیاست‌ها، رفاه‌طلبی‌ها و اشرافی‌گری‌ها در میان برخی مسئولان، برخی اقشار جامعه نیز به سمت چنین سبک زندگی سوق پیدا کردند و امروز مردم نسبت به برخی مسئولان بدبین هستند این بدبینی این ارزش‌ها را کمرنگ ساخته است. در واقع عملکرد برخی مسئولان و دست‌اندرکاران نظام، بخشی از مردم را بدبین ساخته و به سطح اعتماد و سرمایه اجتماعی آسیب زده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: اما نباید فراموش کرد در میان نسل جوان رویش‌ها بیشتر از ریزش‌هاست و نسل جدید به سمت و سوی همان آرمان‌ها و ارزش‌ها حرکت می‌کند و شهید حججی و حججی‌ها و مدافعان حرم نمونه این رویش‌ها هستند.

وی تأکید کرد: راه حل این است که مسئولان از خودشان مراقبت کنند و اصلاح را از خودشان شروع کنند زیرا در نگاه دینی مردم از مسئولان و حاکمان خود بیشتر از خانواده تأثیر می‌پذیرند. واقعیت این است که برخی مسئولان کشور نسبت به دوران ابتدایی انقلاب، دچار تغییراتی در سبک زندگی و نگرش‌های ارزشی شدند، که هر چند نسبت به برخی کشورهای دیگر کمتر بود، اما انتظار نمی‌رفت که در نظام جمهوری اسلامی که براساس آرمان‌های بلند و الهی شکل گرفته بود، این اتفاقات رخ می‌داد و همین مسئله، امروز سرمایه اجتماعی را تا حدی تضعیف کرده است و به نظر می‌رسد بازگشت حقیقی، و نه فقط زبانی، مسئولان به ارزش‌های دهه 60 می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات و تقویت اعتماد عمومی بینجامد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا در پی شهادت ستوان دوم جلال اعتماد پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است؛
بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز در سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خبر شهادت سرباز وطن، ستواندوم جلال اعتماد، که در انجام وظیفه مقدس حفاظت از مرزهای ایران اسلامی در کنار همرزم شهیدش فرزین دلیان در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود را دریافت کردیم.

شهادت این جوان برومند نشان از کینه توزی و خباثت عناصر وابسته به جریان منحوس صهیونیستی دارد که امروز درمانده‌تر و آواره‌تر از همیشه با دست زدن به تحرکات کور ضد امنیتی همچنان در منجلاب بی هویتی و استیصال دست و پا می‌زنند که یقیناً نخواهند توانست در انسجام ملی و اراده پولادین مردم غیرتمند کردستان در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرزهای میهن عزیز اسلامی مان خللی ایجاد کنند.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف استان کردستان شهادت این مرزبان دلاور را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده‌های معظم شهدا و نیروهای مسلح، به ویژه به مردم شهید پرور شهرستان قروه و نیز به خانواده داغدار و همسر و دختر خردسال این شهید عزیز تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای روح آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.

همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که با جدیت، این جنایت را پیگیری نموده و اقدامات لازم را برای محکومیت و پاسخگو کردن عاملین این اقدامات به عمل آورند.

گفتنی است؛ شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6096450

دیگر خبرها

  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود