Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه تهران گفت: دولت به زمین و زمان بدهکار هست. به خیلی از سازمان‌ها بدهکار است؛ شما آگهی کنید تعداد پیمان‌کارانی که از دولت طلبکار هست را جویا شوید. خواهید دید که چقدر می‌آیند. اگر بانک مرکزی مشکلی ندارد چرا بدهکاری‌هایش را نمی‌دهد؟

ایلنا نوشت: صادق زیباکلام در خصوص نوسانات بازار ارز گفت: برخی از دست داشتن دولت پنهان در این نوسانات حرف می‌زنند که من معتقدم اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت از افزایش قیمت ارز سود می‌کند، نمی‌خواهم بگویم دولت تعمدا چنین کاری کرده باشد ولی به هر حال دولت پنهان، نهادهای خاص یا هرچیز دیگری، هیچ نفعی از افزایش قیمت ارز نمی‌برند. این داستان همیشگی افزایش قیمت ارز در دوران احمدی‌نژاد هم بود. بخشی از این افزایش ناشی از نگرانی از خروج آمریکا از برجام است نه تئوری‌های پیچیده‌ای که از دست داشتن بن سلمان در این وضعیت خبر می‌دهد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه قطعا هستند کسانی که خوششان می‌آید دولت زمین‌گیر شود ، گفت: ولی اینکه آیاخودشان شروع‌کننده باشند یا خیر، را شک دارم. پاسخ این سوال که آیا برخی نهادها خوشحال خواهند شد دولت روحانی به بن بست برسد؟ بله خوشحال می‌شوند. ولی آیا آنطور که برخی اصلاح‌طلبان و برخی دولتمردان روحانی می‌گویند اینها پشت نوسانات بازار ارز هستند؟ به نظرم این تحلیل‌ها درست نیست و برعکس؛ فکر می‌کنم خود دولت روحانی بیشترین نفع را از بالا رفتن قیمت ارز می‌برد.

وی در توضیح افزود: می‌دانیم دولت دچار کسری بودجه است؛ قرار بود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان از یارانه‌ها کسر و به درآمد دولت اضافه شود و یک تعدادی یارانه بگیر حذف شوند. همه می‌دانیم قرار بود بنزین به ۱۴۰۰ تومان برسد و مجلس با هر دوی این‌ها مخالفت کرد. برخی از ارگان‌های نظامی قرار بود بودجه‌شان کاهش پیدا کند و نشد؛ دولت روحانی در سال ۹۷ با کمبود بودجه مواجه است؛ بنابراین چرا نباید قبول کنیم یکی از نفع برندگان اصلی در بالا رفتن قیمت ارز خود دولت است؟

زیباکلام ادامه داد: انتقادات زیادی به تیم اقتصادی دولت وارد است. بنابراین من زیاد نمی‌توانم انگشت اتهام را به سمت دولت پنهان یا حتی به سمت بن سلمان بگیریم چون فکر می‌کنم درست است بدشان نمی‌آید روحانی زمین بخورد، اما اینکه عامل تمام این ماجرا‌ها این باشند را قبول ندارم.سوال من از آقای سیف این است که اگر با همین درآمد ارزی دخل و خرجتان می‌خواند چرا می‌خواستید یارانه ۲۵ میلیون نفر را بزنید یا بودجه‌های برخی نهادهای نظامی را کاهش دهید یا بنزین را ۱۴۰۰ کنید؟ من این حرف را نمی‌توانم قبول کنم که دولت مشکل مالی ندارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: سال گذشته چیزی حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بود که تا آخر آبان ماه از این مقدار چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد خرج شده بود. در چهار ماه بعدی شاید ۵ یا ۶ هزار میلیارد تومان دیگر خرج شده باشد. این یعنی نصف بودجه در نظر گرفته شده هم تحقق پیدا نکرده است؛ چون دولت پول ندارد. دولت به زمین و زمان بدهکار هست. به خیلی از سازمان‌ها بدهکار است؛ شما آگهی کنید تعداد پیمان‌کارانی که از دولت طلبکار هست را جویا شوید. خواهید دید که چقدر می‌آیند. اگر بانک مرکزی مشکلی ندارد چرا بدهکاری‌هایش را نمی‌دهد؟ آقای سیف اگر وضع مالیتان خوب است چرا این همه بدهی دارید؟

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟