Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: این حوزه هنری از فیلم های قوی کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب حمایت ویژه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان البرز صبح پنجشنبه ۲۳ فروردین در نشست تخصصی فیلمسازان البرز که در سالن همایش حوزه هنری این استان برگزار شد، با بیان اینکه امسال تاکید ویژه ای بر موضوع فیلمسازی و فیلم کوتاه خواهیم داشت، اظهار کرد: تا حدامکان از این فیلمسازان حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری استان البرز در ادامه با بیان اینکه حوزه هنری استان البرز به چند موضوع ویژه برای فیلم سازی در سال جاری می پردازد، عنوان کرد: از جمله این موضوعات چهل سالگی انقلاب، حمایت از کالای ایرانی، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و غیره است که فیلمسازان می توانند در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به آنها بپردازند و اقدام به تولید فیلم کوتاه کنند.

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان البرز امکانات بیشتری برای حمایت از فیلم های کوتاه دارد، خاطرنشان کرد: حوزه هنری البرز از فیلم های کوتاه قوی ۱۰۰ ثانیه ای با موضوع ۴۰ سالگی انقلاب حمایت ویژه می کند.

 

آجرلو با بیان اینکه تولید فیلم های تلویزیونی برای نمایش در شبکه استانی البرز و دیگر شبکه های تلویزیونی در دستور کار حوزه هنری استان البرز قرار دارد، تاکید کرد: حوزه هنری البرز از فیلمنامه های قوی با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، اخلاقی، سیاسی، و غیره برای تولید و نمایش در تلویزیون حمایت می کند.

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان البرز می تواند برای تولید فیلمنامه هایی که موضوعات قوی داشته باشند، سرمایه گذاری کند، تصریح کرد: حتی می توان برای نمایش فیلم های قوی تولید شده یک سانس سینما را در نظر گرفت.

 

رئیس حوزه هنری استان البرز همچنین گفت: حوزه هنری البرز از مستند سازانی که اقدام به ساخت مستند با موضوعات بومی استان البرز می کنند، حمایت می کند.

 

وی با تاکید براینکه مطرح شدن تولیدات فیلمسازان البرزی در سطح استان و کشور از مهم ترین اهداف حوزه هنری این استان است، بیان کرد: امید داریم طی سال جاری شاهد تولید فیلم های کوتاه و مستند های مطلوبی در استان البرز باشیم.

 

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت ارز حمایت از کالای ایرانی ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور بیرجند سبک زندگی اسلامی روز ملی فناوری هسته ای شعار سال ۹۷ مسجد فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای ۴۰ سالگی انقلاب حوزه هنری البرز انقلاب اسلامی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد

به گزارش صدای ایران از دیجیتاتو،روز گذشته، دومین دوره از جشنواره سالانه فیلم هوش مصنوعی توسط شرکت Runway در لس آنجلس برگزار شد. جمعیتی متشکل از صد‌ها فیلم‌ساز، هنرمند، سرمایه‌گذار و حداقل یک بازیگر سرشناس در این جشنواره حضور داشتند تا علاوه بر تماشای ۱۰ فینالیست انتخاب‌شده توسط داوران، درباره هوش مصنوعی با یکدیگر صحبت کنند.

شرکت Runway، در سال ۲۰۲۳ جشنواره فیلم هوش‌مصنوعی خود را برگزار کرد که در آن حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه ساخته‌شده با این فناوری حضور داشتند. امسال نیز این جشنواره برگزار‌شده و بیش از ۳۰۰۰ فیلم کوتاه هوش‌مصنوعی در آن حضور داشتند. مانند سال گذشته، امسال نیز هوش مصنوعی یکی از موضوعات اصلی بحث‌های این جشنواره بوده که در طول چند سال گذشته، باعث اعتصاب‌های سراسر هالیوود شده است و این‌بار، فیلمسازان درباره قابلیت‌های این فناوری و همچنین استقبال دیگران از آن صحبت کردند.



«پل تریلو»، فیلمساز هوش مصنوعی که در این جشنواره حضور داشت، می‌گوید:

«واقعیت این است که در میان همتایان من، افراد بسیار زیادی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما دوست ندارند به آن اعتراف کنند. من حتی افرادی را دیده‌ام که وانمود می‌کنند ضد هوش مصنوعی هستند و از میدجرنی یا ChatGPT استفاده می‌کنند.»

«جوئل کوواهارا»، انیماتور برنده جایزه امی نیز در این جشنواره حضور داشت و می‌گوید که هر زمان در اینستاگرام درباره هوش‌مصنوعی پست جدیدی منتشر می‌کند، با رگباری از ایموجی‌های ناپسند روبه‌رو می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی برای فیلمسازان

«دانا هریس-بریدسون»، سردبیر نشریه IndieWire، در ادامه از اعضای هیئت‌مدیره جشنواره سؤال کرد که به عقیده آنها، هوش‌مصنوعی برای یک فیلمساز چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که بدون آن قادر به انجامش نیستند. اکثر پاسخ‌های ارائه‌شده به فرایند ساخت فیلم‌ها مربوط می‌شود. به‌عنوان مثال، آنها بیان کردند که با هوش مصنوعی، می‌توانند دائماً ایده‌های جدیدی را پیاده‌سازی کنند که بدون آن، انجام این کار به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

تریلو در پاسخ به این سؤال، ضمن اشاره به موزیک ویدیویی از گروه Washed Out که کاملاً با هوش مصنوعی Sora متعلق به OpenAI ساخته شده است، گفت که ترجیح می‌دهد «به چیز‌های عجیب‌و‌غریب متمایل شود.» او استدلال کرد که پروژه‌هایی که تلاش می‌کنند بیش از اندازه به واقعیت نزدیک شوند، بسیار خسته‌کننده هستند و به‌همین‌دلیل ترجیح می‌دهد چیز‌هایی را پیدا کند شبیه به هیچ‌چیز دیگری نیستند.

در جریان این جشنواره، همچنین ۱۰ فیلم کوتاه فینالیست ساخته‌شده با هوش مصنوعی نیز به نمایش درآمدند. برنده اصلی با عنوان «Get Me Out»، یک فیلم لایو اکشن است که داستان مردی را روایت می‌کند که در حال مبارزه با شیاطین درونی خود است.

در نهایت، کوواهارا از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری یاد کرده که افراد با استعداد می‌توانند از آن استفاده کنند: «فکر می‌کنم ناآرامی و ترس زیادی [درباره هوش مصنوعی]وجود دارد و این یکی از دلایلی بوده که می‌خواستم از این ابزار استفاده کنم.»

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد