Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاج محمد بخشی زاده عضو شورای عالی استان‌ها در چهارمین اجلاس پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مسئله اصلی امسال را همچون سال‌های قبل مسئله اقتصاد و معیشت مردم اعلام کرده‌اند و آحاد مردم باید وظیفه خود را در این خصوص ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه آینده جایی نیست که به آنجا می رویم،تصریح کرد: آینده جایی است که آن را به وجود می آوریم، لذا راه‌هایی که به آینده ختم می‌شوند یافتنی نیستند، بلکه ساختنی هستند.

بخشی زاده با بیان اینکه استان گلستان دارای نیروهای توانمند جوان و با انگیزه است،افزود: موقعیت خاص جغرافیایی استان گلستان و قرار گرفتن آن در مسیر بین المللی حمل و نقل ریلی جاده ای بهترین علت برای اشتغال است.

وی قرار گرفتن این استان در منطقه آزاد اینچه برون را امتیازی مهم برای آن برشمرد و گفت: وجود تنوع اقلیمی و خاک مناسب جهت سرمایه گذاری در کشاورزی مکانیزه از دیگر ویژگی های این استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تالابهای بین المللی و پارک ملی گلستان و انواع گونه های گیاهی قابلیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری آن را ارتقا داده اند،تصریح کرد: با کسب اجازه از همه اعضا نگاهی به وضعیت استان گلستان می اندازیم، زیرا استان گلستان رنگین کمان اقوام ایران است که با وحدت و همدلی کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و می توانند الگو باشند.

بخشی زاده با اشاره به سرشماری عمومی نفوس مسکن سال 95 گفت: بر این اساس جمعیت استان یک میلیون و 900 هزار نفر است که 53.3 درصد در مناطق شهری و 46.7 درصد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و این نشان دهنده از وجود فرصت و تهدید در این حوزه است.

وی تصریح کرد: جمعیت روستایی که منشأ تولید است یک فرصت به شمار می رود و تهدید از این جهت وجود دارد که در صورت عدم توجه به اشتغال و رفاه روستایی، حاشیه نشینی در شهرها و آسیب های اجتماعی دامن گیر آن خواهد شد.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: از لحاظ اشتغال و نیروی فعال در سال 96 رقم 12.5 درصد از جمعیت فعال استان بیکار و یا از کار اخراج شده اند، این در حالی است که با توجه به عنایت مسئولان در استانی که سال گذشته 21 هزار و 300 شغل ایجاد شده بود و بالغ بر 470 میلیارد تومان کمک صورت گرفته بود، این موفقیت رخ داده است.

بخشی زاده با تأکید بر اینکه استان گلستان از ظرفیت‌های خوب گردشگری برخوردار است،تصریح کرد: این وضعیت می‌تواند به عنوان فرصتی استثنایی در جذب گردشگر به رشد اشتغال و پویایی اقتصادی آن کمک کند، زیرا می توان گفت سرسبزی و طراوت طبیعی گلستان مانند نقابی فقر و محرومیت آن را پوشانده است.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برنامه توسعه ششم با رویکردی اقتصادی و فرهنگی همراه است، گفت: باید از حداکثر ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و امید به زندگی و شور و نشاط را در جامعه افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در آینده استان گلستان به دلیل مهاجرپذیر بودن، بی آبی و خشکسالی در مناطق جنوب کشور با پدیده روزافزون حاشیه نشینی روبرو شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی استانها وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف