Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا قوانین موجود در بحث مبارزه با قاچاق کالا کارآمد است یا نه، اظهار کرد: اگر قانون ما به درستی اجرایی شود، تقریباً می‌تواند جلوی اکثر قاچاق کالا را بگیرد، اگرچه خلأهایی وجود دارد، اما مانع از کنترل این حجم از قاچاق نمی‌شود، بنابراین ایراد اصلی در اجرای قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نقش دستگاه قضایی در حمایت از کالای ایرانی گفت: قوه قضائیه مرجع رسیدگی است و پرونده‌ها را براساس قانون تعیین‌تکلیف می‌کند. 

وی افزود: آنچه که مهم است، قوه قضائیه امسال باید به سمت اجرای تدبیر رهبری در خصوص انهدام کالای قاچاق حرکت کند و اگر این رویکرد اجرایی شود، دیگر شاهد ورود کالای قاچاق به شکل‌های مختلف نیستیم، ضمن اینکه طمع واردکنندگان و قاچاقچیان هم از بین می‌رود. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به مجازات‌های تعیین‌شده برای قاچاقچیان کالا گفت: مجازات‌ها نوعاً اقتصادی است و من این رویکرد را قبول دارم که به جای زندان، مجازات نقدی درنظر گرفته شده، اما فسادهایی وجود دارد که نسبت به آنها ملاحظه می‌شود و قاچاقچیان از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند. 

پورمختار ادامه داد: در یک دوره‌ای سازمان تعزیرات اقدام شایسته‌ای را انجام داد و در بحث کالاهای خارجی، مستندات گمرکی را مطالبه می کرد،‌ اما متأسفانه برخی مسئولان اجرایی جلوی این موضوع را گرفتند و به بهانه نارضایتی واردکنندگان کالا، اجازه ندادند که این امر ادامه پیدا کند. 

وی افزود: این کار بخشی از مبارزه با قاچاق کالا بود و تعزیرات باید تلاش کند که به هر شکل ممکن، مجددا این امر را اجرایی کند، از سوی دیگر، اتحادیه‌های صنفی و امکان هم باید به موضوع کالای قاچاق ورود کنند. 

وی با بیان اینکه باید در مبادی ورودی هم کنترل صورت گیرد، گفت: باید کالاها با اسناد و مدارک گمرکی تطبیق داده شود. 

پورمختار تصریح کرد: در گمرکات جنوب کشور امکان نگهداری کالا در انبار و بررسی آن وجود ندارد، در حالی که دولت باید امکانات و هزینه‌های لازم را فراهم کند تا ارزیابی کالاها به درستی انجام شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان