Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@16:30:06 GMT

علت شوری آب قم در روزهای اخیر چیست

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۵۲۸۲

خرداد: رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم توقف انتقال آب از سدکوچری به قم به علت انجام عملیات بر روی یکی از شیرهای خط انتقال توسط شرکت آب منطقه‌ای را علت شوری آب در روزهای اخیر عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در خصوص گلایه همشهریان طی روزهای اخیر از شوری آب قم گفت: به منظور انجام تعمیرات بر روی یکی از شیرهای خط انتقال آب از سد کوچری توسط شرکت آب منطقه‌ای قم به عنوان متولی آب شهر، طی هماهنگی با شرکت آبفای قم، از روز شنبه 18 فروردین‌ماه به مدت 48 ساعت برداشت آب از سد کوچری متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طی این مدت آب شهر از سد 15 خرداد تأمین شد، اظهار داشت: پس از پایان تعمیرات مجدداً انتقال آب از سدکوچری به شهر قم انجام و برداشت از سد 15 خرداد متوقف شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از کمبود احتمالی آب قبل از شروع عملیات، مخازن شهری آبگیری شد خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله حدود 80 کیلومتری تصفیه‌خانه آب از شهر، حجم آب موجود در خط لوله بین‌راهی و مخازن باعث شد آب برداشت شده از سد 15 خرداد با تأخیر و پس از پایان عملیات، سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه وارد مخازن و شبکه شهری شود.
وی با تاکید بر اینکه  EC بالاتر آب سد 15 خرداد نسبت به سد کوچری باعث شوری آب شبکه شهری در روزهای گذشته شده است، گفت: این اطمینان را می‌دهیم پس از مصرف آب موجود در مخازن و شبکه شهری و جایگزینی آب سدکوچری، مشکل به صورت کامل رفع خواهد شد و آب شهر به کیفیت قبل بازخواهد گشت. منبع: ایسنا برچسب ها: آب ، قم ، شوری آب

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود

سهراب سهرابی گفت: طی سه روز اخیر بارش های سیل آسا در استان های خوزستان، ایلام و فارس داشتیم.

به گفته او، هنوز گزارش تکمیلی از میزان خسارت‌ها  ناشی از سیل و بارش‌ در استان‌های جنوبی نهایی نشده و به‌زودی میزان آن اعلام خواهد شد.

سهرابی از توقف برداشت گندم در استان‌های خوزستان، ایلام و فارس خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی های قبلی سازمان هواشناسی، اطلاع رسانی لازم در خصوص انتقال گندم های خریداری شده به فضای مسقف داده شده بود.  

مجری طرح گندم وزارت جهاد با بیان اینکه گندم‌های خریداری شده از بارش‌های اخیر خسارتی ندیدند، در برخی مزارع گندم‌ها در مرحله رسیدگی بودند و در برخی مناطق حجم بارش و باد گندم‌ها را دچار خوابیدگی کرده است که با گرمای هوا مشکل رفع می شود.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷ استان کشور همچون خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان  در حال انجام عملیات برداشت گندم هستند و همواره بدلیل بارش‌های سیل آسا برداشت گندم استان‌های خوزستان، ایلام و فارس متوقف شده است‌.

سهرابی گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به بالای ۱۳.۵ میلیون تن برسد، البته شرایط آب و هوایی در ادامه اردیبهشت و اوایل خردادماه امسال تعیین کننده تولید و خرید گندم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزهای سخت مهاجم جوان برزیلی در بارسلونا؛ ویتور روکه ناامید و افسرده است!
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز