Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@12:38:22 GMT

قیمت نفت جهانی بالا رفت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۷۰۲۱

قیمت نفت جهانی بالا رفت

بازارهای نفت روز پنج‌شنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تشدید درگیری‌ها در سوریه مضطرب ماندند با این همه قیمت‌ها به دلیل بالا ماندن عرضه آمریکا از رکورد بالای روز گذشته تا حدودی عقب نشستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،   بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۹ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به معاملات روز گذشته، به ۷۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ دلار رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، ۶۷.۰۱ دلار در هر بشکه بود.

در چین بهای معاملات آتی نفت شانگهای ۹ یوان افزایش یافته و به ۴۲۷.۲ یوان در هر بشکه رسید.

هر دو قیمت پایه برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز چهارشنبه پس از این‌که عربستان اعلام کرد موشک‌های پرتاب شده از سوی حوثی‌های یمن را بر فراز ریاض سرنگون کرده و رییس جمهور آمریکا به روسیه نسبت به اقدام نظامی قریب‌الوقوع در سوریه هشدار داد، به ترتیب به رکورد ۷۳.۰۹ دلار و ۶۷.۴۵ دلار صعود کردند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، ریسک‌های ژئوپلیتیکی در حال حاضر افزایش ذخایر نفت آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دادند.

به گفته معامله‌گران، ادامه اختلافات تجاری میان آمریکا و چین نیز بازارها را همچنان ملتهب نگه داشته است.

چین روز پنج‌شنبه از آمریکا انتقاد کرد و گفت: اختلافات تجاری که طی آن هر دو طرف تهدید کردند روی واردات کالاهای متعدد  یکدیگر تعرفه وضع کنند از سوی آمریکا به راه افتاده و اگر واشنگتن نمی‌خواهد از موضع خود دست بکشد، پکن آماده دنبال کردن این جنگ است.

وزارت بازرگانی چین همچنین اعلام کرد هیچ مذاکره دوجانبه‌ای با آمریکا در مورد مسائل تجاری وجود نداشته است.

اگر چه بازارها مضطرب هستند، اما عرضه به دلیل تولید بالای آمریکا گسترده مانده است. ذخایر نفت آمریکا با ۳.۳ میلیون بشکه افزایش، به ۴۲۸.۶۴ میلیون بشکه رسیده است. تولید نفت این کشور هفته گذشته به رکورد ۱۰.۵۳ میلیون بشکه در روز صعود کرد که یک چهارم از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش داشت.

آمریکا اکنون تولید نفت بالاتری نسبت به عربستان سعودی دارد و در حال نزدیک شدن به تولید روسیه است که حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر