Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه که در آخرین مرحله از سفر خود به آفریقا و آمریکای جنوبی، به نامیبیا سفر کرده است، در دیدار با همتای نامیبیائی گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری مشترک از سوی همه کشورها است.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در آخرین مرحله از سفر خود به آفریقا و آمریکای جنوبی، به نامیبیا سفر کرده است، در دیدار با همتای نامیبیائی، ضمن با اهمیت خواندن همکاری کشورمان با نامیبیا در جنوب آفریقا، خواستار افزایش همکاریهای دو کشور در تمامی حوزه ها بویژه مناسبات بانکی به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای بخشهای خصوصی دو طرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ظریف همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری با نامیبیا در بخشهایی چون انرژی، آب، ساختمان سازی، کشاورزی و فن آوریهای نوین اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از گفت‌وگوهای خود با وزیر خارجه نامیبیا و با اشاره به تحولات منطقه‌ای، ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین، راه حل مشکل سوریه را گفتگوهای سیاسی دانست.

وی با اشاره به اینکه ایران خود از قربانیان کاربرد سلاح شیمیائی است، گفت: استفاده از اینگونه سلاح ها را همواره محکوم می کنیم.

ظریف همچنین با اشاره به وضعیت وخیم مردم یمن، مبارزه با تروریسم را نیازمند همکاری مشترک از سوی همه کشورها دانست.

وزیر خارجه نامیبیا نیز در این دیدار از هر گونه سرمایه گذاری کشورمان در طرحهای کشاورزی و انرژی بویژه انرژیهای تجدید پذیر استقبال کرد. وی ضمن حمایت از حقوق مردم فلسطین، حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه آنان را محکوم کرد. وی ضمن محکومیت استفاده از سلاح شیمیائی خواستار ایجاد صلح و ثبات در آن کشور شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۴۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم