Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی مرکز الاهرام مصر با اشاره به سناریوهایی که درباره حمله احتمالی آمریکا به سوریه مطرح است، گفت: هدف آمریکا از این حمله، ایران، روسیه و حزب‌الله خواهد بود.   به گزارش صدای ایران از مهر به نقل از رای الیوم، «محمد سعید ادریس» کارشناس مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک الاهرام مصر گفت: موضوعی که احدی از آن سخن نمی گوید بحث تحقیقات درباره به کارگیری سلاح شیمیایی یا عدم استفاده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دو سناریو احتمالی مطرح است؛ نخست ضربه واقعی دردناکی که روسیه و ایران را هدف قرار دهد و به حزب الله پایان دهد که در صورت بروز این سناریو روسیه محک خواهد خورد که با قدرت واکنش نشان دهد یا به افول جایگاه بین المللی اش راضی شود و به روسیه ضعیف همانگونه که در سال ۹۱ بود راضی شود.
ادریس گفت: اگر حمله آمریکا به روسیه قوی باشد آزمایشی برای سلاح روسی و اراده پوتین خواهد بود.
درباره سناریوی دوم بیان کرد: حمله تصنعی به سوریه با هدف منحرف کردن انظار و بازتشکیل قدرت در داخل سوریه.
این کارشناس مصری افزود: غربی ها به شدت در کمین روسیه هستند و بعید نیست که هدف حمله کشاندن روسیه به رویارویی باشد. پیش بینی یکی از سناریوهای مذکور دشوار است.
وی ضمن ابراز انزجار از اقدام خارج از چارچوب شورای امنیت گفت: موضوع به حقوق بشر ربطی ندارد بلکه طرح سیاسی غربی ها برای هدف قرار دادن روسیه و ایران و پایان دادن به حزب الله است.
ادریس گفت: احدی از جنایات آمریکا در افغانستان سخن نمی گوید و این جنایات ضد بشری است که کودکان را هدف قرار می دهد. همچنین احدی به حوادث یمن و جنایاتی که در آن(سعودی ها) مرتکب می شوند توجهی ندارد.
کارشناس مرکز مطالعات الاهرام درباره عقب نشینی ترامپ از تصمیم خروج نیروهای این کشور از سوریه نیز بیان کرد: این پس از وعده های محکم و وسوسه کننده از سوی طرفهای در منطقه است که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به نفع آنهاست.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «استفان سیجورنی» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در لبنان به منظور کاهش تنش میان حزب الله لبنان و اشغالگران قدس در سخنانی اعلام کرد: همه گروه های لبنانی باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

وزیر خارجه فرانسه در این ارتباط ادامه داد: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می کنیم. حفظ لبنان یکی از اولویت ها است و باید از آن جلوگیری کرد. باید مانع از جنگ منطقه‌ ای شویم.

«استفان سیجورنی» در ادامه افزود: ما به حمایت از ارتش لبنان ادامه خواهیم داد و بازگشت ثبات مستلزم استقرار مجدد ارتش لبنان در جنوب این کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاداتی درباره آرام شدن اوضاع در جنوب لبنان ارائه داده‌ ایم و نیازمند رسیدن به توافق (در این باره) هستیم.


این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته وارد فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری در بیروت شده بود.

کد خبر 6091460

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان