Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@20:34:01 GMT

مسجد شهدای املش؛ سوگوار شهادت امام کاظم(ع)+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۲۴۸۷

مسجد شهدای املش؛ سوگوار شهادت امام کاظم(ع)+تصاویر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفری، امام جمعه شهرستان املش پیرامون شخصیت، سجایای اخلاقی و تربیت شاگردانی ممتاز در تراز علمای بزرگ عصر امامت آن حضرت بیاناتی را ایراد کرد.
حجت الاسلام صفری در بخشی از سخنان خود گفت: در دوران حکومت خلفای عباسی که عصر خفقان بود، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام به صورت پنهانی زندگی میکردند و در آن دوران هم شاگردانی را تربیت کردند که از علمای بزرگ و به نام عصر امامت آن حضرت به شمار می آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در زندان هم دست از امامت خود نکشیده و با کوچکترین ارتباط با اطرافیان خود آنان را مجذوب شیعه می کرد.

وی افزود: وسعت امامت آن امام به حدی بوده که در دستگاه خلاف عباسیان هم افرادی تربیت یافته مکتب امام موسی کاظم(ع) بودند. هارون الرشید در سفری که به مدینه داشتند حضرت را احضار کرد و آن امام بزرگوار با مرکب و لباسی ساده به دارالخلافه رفتند به حدی که کارگزاران حکومت به احترام مقام والای امام به ایشان ابراز ارادت می کردند کارگزارانی که دستشان به خون اهل بیت(ع) آلوده بود اما هیبت و عظمت امام آنان را وادار به تعظیم و احترام می کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)