Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@01:30:22 GMT

تاثیرات عجیب هورمون عشق در پرنده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۲۸۳۰

تاثیرات عجیب هورمون عشق در پرنده‌ها

محققان دریافتند وجود هورمونی در پرندگان که مشابه هورمون عشق در انسان‌ها عمل می‌کند، پرنده‌ها را نسبت به سایر هم‌نوعان خود بخشنده‌تر می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، هورمون اوکسی‌توسین نوعی پیام‌رسان شیمیایی است که در مغز انسان شناسایی شده و نقش مهمی در تنظیم رفتارهایی چون همدلی و پیوند نزدیک بین مادر و نوزاد ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نقش پیچیده‌ای که این هورمون در بدن انسان ایفا می‌کند، محققان تصور می‌کردند که این هورمون مختص انسان است اما در مطالعات اخیر موفق به کشف آن در سایر جانوران از جمله پرندگان نیز شده‌اند.

ما معمولا هورمون اوکسی‌توسین را هومونی مخصوص پستانداران می‌شناسیم، اما این هورمون در جانورانی که با پستانداران مرتبط هستند نیز مشاهده می‌شود. محققان دانشگاه «نبراسکا لینکلن» به هورمون اوکسی‌توسین در پرندگان « مزوتوسین» اطلاق می‌شود. اما آنها به دنبال آن هستند که چه درصدی از این هورمون برای پرندگان قابل استفاده است.

دانشمندان با مطالعه روی زاغ‌ها که جزء اجتماعی‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند، فعالیت هورمون اوکی‌توسین را در آنها اندازه‌گیری کنند. این پرنده به طور کلی، غذای خود را با سایر پرنده‌ها به اشتراک می‌گذارند. در حیوانات، حرکت مشابهی در جانوران وجود دارد که به آن حامی اجتماعی اطلاق می‌شود.

محققان به دنبال آن هستند که آیا این هورمون در پرندگان مانند فعالیت در بدن انسان در هدایت رفتارهای اجتماعی نقش دارد؟ آنها آزمایش‌هایی را روی زاغ‌های داخل قفس انجام دادند و به آنها کرم‌هایی به عنوان غذا دادند تا مشاهده کنند که آیا این پرنده، غذای خود را به تنهایی می‌خورد یا با پرندگان داخل قفس‌های مجاور شریک می‌شود. این آزمایش‌ها تأیید کرد که زاغ‌ها تمایل داشتند غذای خود را با دوستان خود تقسیم کنند.

محققان دریافتند که هورمون عشق در زاغ‌ها در بینی آنها قرار دارد و تعاملات فردی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد به طوری که آنها را به حدی بخشنده می‌کند که تمایل زیادی دارند غذای خود را با دیگر پرنده‌ها شریک شود».

منبع: جی پلاس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • (ویدئو) درگیری عجیب محمد صلاح با یورگن کلوپ!
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست