Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام نظامی روسیه گفته است که کارشناسان این کشور پس از نمونه برداری از خاک دوما در غوطه شرقی به این نتیجه رسیدند که مواد سمی در این منطقه استفاده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام نظامی روسیه امروز جمعه 24 فروردین گفت: کارشناسان روس یک روز پس از حمله شمیایی مورد ادعا به دوما رفته و از خاک این منطقه نمونه برداری کردند اما آثار استفاده از مواد سمی و یا مصدومیتی میان ساکنان نیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی که با شبکه راشاتودی صحبت کرده، می‎گوید: هیچ اثری نیز از مواد سمی در بیمارستانی که کلاه سفیدها از آنجه فیلمبرداری کرده بودند پیدا نشد.

این مقام نظامی روسیه همچنین مصدومیت کادر پزشکی و بیماران این بیمارستان را رد کرد.

این در حالی است که روز پنج شنبه مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه توانسته است که کنترل کامل شهر دوما را در غوطه شرقی به عنوان آخرین پایگاه تروریست‎های جیش الاسلام به دست یگیرد.

یوری یفتوشنکو، رئیس مرکز مصالحه روسیه می‎گوید که امروز شاهد رویدادی مهم در تاریخ سوریه هستیم چرا که پرچم این کشور بر فراز دوما به اهتزاز در آمده است و نیروهای سوری توانستند کنترل کامل این شهر را به دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از روز ۲۸ فوریه ۴۱ هزار و ۲۱۳ تن دوما را ترک کرده‌اند افزود: بدین ترتیب تعداد کل غیرنظامیانی که از غوطه شرقی با نظارت طرف روس خارج شدند به ۱۶۵ هزار و ۱۲۳ تن می‌رسد که ۲۵۰ تن از این افراد توسط افراد مسلح ربوده شده بودند.

منبع:میزان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان