Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:48:58 GMT

لوبلاگ: راهپیمایی بزرگ بازگشت کابوسی برای تل آویو است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۶۰۵۴

لوبلاگ: راهپیمایی بزرگ بازگشت کابوسی برای تل آویو است

تهران- ایرنا- وبلاگ آمریکایی 'لوبلاگ'، از 'راهپیمایی بزرگ بازگشت' فلسطینی های ساکن غزه به عنوان اعتراضی غیرخشونت آمیز و کابوس رژیم اشغالگر قدس یاد کرد.

به گزارش لوبلاگ که متعلق به 'جیم لوب'، روزنامه نگار آمریکایی و رئیس خبرگزاری اینترپرس سرویس در نیویورک است، راهپیمایی بزرگ بازگشت از پتانسیل تغییر راهبرد فلسطین برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حماس بتواند برپایی اعتراضاتی آرام را تضمین کند و صد هزار نفر را که خواستار آزادی و رفع حصر هستند به مرز غزه و اسرائیل بکشاند، قطعا کابوسی برای تل آویو و چالشی جدی برای شرایط موجود خواهد بود.
'خلیل شیکاکی'، مدیر مرکز سیاستگذاری و پژوهش های میدانی فلسطین، معتقد است که چنانچه شمار کشته شدگان فلسطینی افزایش یابد، راهپیمایی بازگشت به تقابلی خشونت آمیز تبدیل خواهد شد که نه اسرائیل ( رژیم اشالگر قدس) و نه حماس خواستار آن نیستند.
این جمعه، سومین هفته برپایی راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار غزه است که از 10 فروردین شروع شد و تا 25 اردیبهشت ادامه دارد.
فلسطینی های ساکن غزه با تجمع در پشت موانع فلزی در مرز با رژیم اشغالگر، ضمن برافراشتن پرچم فلسطین، پرچم این رژیم را به آتش می کشند.
هدف ساکنان غزه تاکید بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است که در بند 11 آن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان به رسمیت شناخته شده است.
ماموران رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم گلوله به فلسطینی ها در سه هفته گذشته، 32 تن را شهید و بیش از 3 هزار تن را زخمی کردند.
اروپام**1088 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين راهپيمايي بازگشت كابوس تل آويو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

بر اساس آماری که توسط NBC News جمع آوری شده است، در سه هفته گذشته بیش از ۲۱۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده در اعتراضات حامی فلسطین در دانشگاه‌ها دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است که حداقل ۲۱۰۰ نفر از ۱۷ آوریل تا عصر پنجشنبه دستگیر شده‌اند. در برخی موارد دستگیرشدگان دانشجویان فعلی یا سابق بودند.

به گزارش اسپوتنیک، این گزارش افزود: در موارد دیگر، آنها به پردیس‌های مورد نظر وابسته نبودند. اعضای هیئت علمی نیز در میان دستگیرشدگان بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۷۷۰۰۰ فلسطینی شده است.

دانشجویان از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند، شرکت‌های مرتبط با این رژیم را کنار بگذارند و برنامه‌های تحصیلی در خارج از کشور در دانشگاه‌های سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که «یهودستیزی و سخنان نفرت انگیز در دانشگاه‌های آمریکا جایی ندارد»، اما از حق اعتراض مسالمت آمیز دفاع کرد.

سناتور مستقل آمریکایی برنی سندرز گفته است که اعتراضات در انتقاد از سیاست و اقدامات دولت تل‌آویو در نوار غزه، یهودستیزی نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد