Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان، چند روز پیش سید مسعود شجاعی طباطبایی چهره سال گذشته هنر انقلاب، نامزدهای این رویداد فرهنگی هنری برای سال جدید را معرفی کرد و نام "محمدرضا دوست محمدی" از جمله اسامی بود که در میان نامزدها دیده می شد.

مسافران زیادی هر روز برای رسیدن به خانه و محل کار خود از میدان ولیعصر (عج) عبور می کنند و طی سال گذشته بدون شک آنچه آنها را به خود جذب کرده بیلبوردهای عظیم شهری در ضلع شمالی غربی میدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آنکه طراح و خالق این بیلبوردها امسال برای طراحی های خود نامزد چهره هنر انقلاب سال 96 شده است.

محمدرضا دوست‌محمدی از جمله هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی است که همچون یک رزمنده و جهادگر، به ندای وظیفه خود گوش سپرده و از طراحی کاریکاتور و کارتون و تصویرسازی برای نشریات تا طراحی عظیم‌ترین بیلبوردهای شهری با موضوعاتی همچون راهپیمایی اربعین حسینی و یا شهید محسن حججی دست به خلق اثر زده است.

محمدرضا دوست‌محمدی متولد ۱۳۵۵، مدرس دانشگاه، دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و نیز مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران بوده و هم‌اکنون عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

داوری چهارمین جشنواره مطبوعات در حوزه شهری و داوری سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی حوزه هنری از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.

محمدرضا دوست‌محمدی، عضو هیئت داوری «دومین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی» و دبیر هنری «یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی» حوزه هنری بوده و همیشه در چنین عرصه‌هایی، حضوری پررنگ و راهگشا داشته است.

دوست محمدی درباره برگزاری جشنواره‌هایی همچون حقوق بشر آمریکایی می‌گوید: آمریکا و اصطلاح حقوق بشری که او از آن یاد می‌کند، همانند قُلدری است که در دنیا نمونه شرارت‌هایش یافت نمی‌شود. آمریکا الزامی برای رعایت حقوقی که خود از آن سخن به میان آورده نمی‌بیند. در واقع قوانین بین‌المللی که اَبرقدرت‌ها برای دیگر کشورها تجویز کرده‌اند توسط خودشان رعایت نمی‌شود.

محمدرضا دوست‌محمدی در کنار شخصیت‌هایی همچون «حمید حسام» نویسنده تاریخ شفاهی، «حسن روح‌الامین» از هنرمندان عرصه تجسمی، هنرمند نقاش و گرافیست، «محمدحسین مهدویان» کارگردان و «مهدی نقویان» مستندساز کاندیدای دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب است.

گفتنی است، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از روز دوشنبه 20 فروردین‌ماه در حوزه هنری آغاز شده و این برنامه‌ها تا 26 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. اختتامیه ویژه‌برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز ساعت 17 و 30 دقیقه یک‌شنبه 26 فروردین‌ماه در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

عبدالله شاهینی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

وی افزود: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

کد خبر 6093865

دیگر خبرها

  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • آمارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر| دروازه‌بان تراکتور به کاپیتان استقلال رسید/ هفته تساوی ها
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟