Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@10:57:34 GMT

ارائه شفاف آراء کمیسیون ماده صد به شهروندان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۲۲۰۹

ارائه شفاف آراء کمیسیون ماده صد به شهروندان

مدیر کمیسیون‌های ماده‌ صد شهرداری اصفهان گفت: یکی از اتفاقات مهم کمیسیون‌های ماده صد، راه‌اندازی سیستم سرای ۸ یا سیستم مکانیزه ESUP است که باعث شده آرای کمیسیون‌های ماده صد به صورت شفاف به مردم ارائه شود.

به گزارش ایمنا، غلامعلی فیض‌اللهی با اشاره به کارآیی‌ها و قابلیت‌های سیستم سرای ۸ در کمیسیون ماده صد اظهارکرد: در این سیستم فرآیندهای دستی حذف و مکانیزه شده است، همچنین با حذف کامل فیزیکی پرونده‌ها دیگر نیاز نیست پرونده توسط مسئولان اجرائیات به کمیسیون ارسال شود، زیرا منطقه می‌تواند از طریق سیستم، پرونده و گزارش تخلفات ساختمانی را ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سیستم فرم گزارش وضعیت بنای ساختمان با آیتم‌های بیشتر و دقیق‌تر با تخلفات تفکیک شده ارسال و باعث می‌شود در رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های ماده‌صد دقت بیشتری صورت پذیرد و برای هرکدام از آیتم‌ها جداگانه رأی صادر و رسیدگی شود.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شــــــهـــــرداری اصفهان اظهارکرد: در این سیستم افزایش ضریب امنیتی جهت دسترسی بسیار بالاست و هرکسی امکان دسترسی به آن‌ را ندارد، مگر مسئولان یا کارشناسانی که برای آنها این دسترسی تعریف شده است، همچنین اعضای کمیسیون ماده صد جهت انشای رأی می‌توانند در سیستم، بازدید مجازی داشته باشند و به صورت ۳۶۰ درجه از محل تخلفات ساختمانی در سیستم بازدید کنند، این بازدید مجازی باعث جلوگیری از قرارهای متعدد در کمیسیون می‌شود.

فیض اللهی تاکید کرد: در سیســــتم سرای ۸ لایه‌های مختلف روی نقشه‌ها وجود دارد و اعضای کمیسیون‌ها می‌توانند به راحتی به گذربندی‌ها، نظام ارتفاعات و ... دسترسی داشته و با اطلاع از آنها و بررسی دقیق‌تر اقدام به انشای رأی کنند؛ در این سیستم گزارش‌ها دقیق‌تر و کامل‌تر شده و باعث می‌شود که در انشای رأی اشتباهات کمتری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در سیستم سرای ۸ برای اعضای کمیسیون‌ها این امکان وجود دارد که آراء مجاوران ملک را رویت کنند، گفت: این امر باعث می‌شود کمیسیون‌ها آرای مختلف صادر نکنند و دو ساختمان کنار هم و با یک نوع تخلف دارای رأی متعدد و متفاوتی نشوند.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان خاطرنشــــــان کرد: از مهم‌ترین امتیــــازات این سیســـتم که باعث شـــــفــــاف ســـــازی در ســــیســـــتم شهـرداری و کمیسیون‌های ماده صد شـــــده، درج مبلغ جریمـــــه در آرای کمیسیون‌های ماده صد است که پس از انشای رأی توسط اعضـــای کمیسیون، سیســـتم اتوماتیک وار مبلغ جریمه را محاسبه و در پایین رأی درج می‌کند. البته مبلغ جرائم کمیسیون‌های ماده صد جدا از مبالغ دیگر مانند عوارض و تراکم است و مالک یا ذینفع در واقع باید علاوه بر جرائم ماده صد، دیگر مبالغ را نیز پرداخت کند، زیرا این جرائم تنها به خاطر تخلفات ساختمانی است که از سوی مالک یا ذینفع انجام شده است.

وی ادامه داد: در سیستم سرای ۸ به محض اینکه رأی صادر و به امضای سه نفر عضو کمیسیون رسید، توسط دبیرخانه اسکن و از طریق سیستم به منطقه مربوطه ارسال می‌شود و در صورتی‌که مالک یا ذینفع شماره تلفن همراه خود را در گزارش تخلفات ساختمانی درج کرده باشد، رأی صادره به مالک یا ذینفع برای آنها پیامک می‌شود و حتی مالک می‌تواند با وارد کردن کد رهگیری از اوراق پرونده خود نیز اطلاع پیدا کند، البته ابلاغ قانونی توسط منطقه مربوطه انجام می‌گیرد و این پیام کوتاه به منزله ابلاغ نیست.

فیض اللهی اظهـــــارکـــــرد: این سیســــتم صرفه‌جویی‌های بسیاری به همراه دارد که مهم‌ترین آنها صرفه جویی در زمان و  موارد مصرفی مثل کاغذ می‌شود و دیگر نیاز به آمد و رفت مسئولان اجرائیات جهت پرونده‌ها در کمیسیون‌ها نیست؛ در واقع با توجه به حساسیت‌های شهرداری، می‌توان ادعا کرد سیستم سرای ۸ کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان، یکی از کامل‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌های حال حاضر کشور به شمار می‌رود. سیاست گذاری های سرای ۸  به گونه ای تدوین شده تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد؛ این سیستم جامع و هوشمند، به گونه ای عوارض صدور پروانه را محاسبه و صادر می کند که در آن دخالت دست وجود ندارد و عوارض بر مبنای مصوبات شورای شهر و قوانین جاری محاسبه می شود.

سیستم یکپارچه سرای ۸ به صورت اینترنتی است تا شهروندان بتوانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری پاسخ های خود را دریافت کنند و البته صرفه جویی در وقت شهروندان، کاهش سوخت و کاهش آلودگی هوا از جمله مزایای راه اندازی این سیستم است. در واقع سیستم یکپارچه سرای ۸ خدمتی هوشمند، شفاف و بدون دخالت انسانی را به شهروندان اصفهانی ارائه می کند.

منبع: اصفهان زیبا

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: فراخوان ایده‌ها در هفته فرهنگی اصفهان اعلام شده است و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای معرفی بهتر مجموعه تخت‌فولاد و رونق‌بخشی آن در حوزه گردشگری با شماره‌گیری ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ مطرح کنند.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: فرارسیدن این هفته بهانه‌ای شد تا ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی تخت‌فولاد را به‌عنوان گنجینه ارزشمند و معنوی در مناسبت‌های مختلف معرفی کنیم.

وی با اشاره به یکی از رویدادهایی که به‌طور مستمر در مجموعه تخت‌فولاد برگزار می‌شود، افزود: «نشست در محضر» یکی از این رویدادها است، در هفته فرهنگی اصفهان ما در محضر آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای هستیم که یکی از شخصیت‌های بارز در مجموعه تخت‌فولاد است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه دو نشست تخصصی در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی آیت‌الله سیدمحمد باقر درچه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و اساتید حوزه و دانشگاه حول شخصیت این فرد با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند، همچنین نشست دیگری حول محور بررسی ابعاد کلامی و اعتقادی آیت‌الله سیدمحمد باقر درچه‌ای در خیابان عبدالرزاق، بازار نیماورد در مدرسه نیماورد برگزار شد.

عمرانی با اشاره به رویداد ایده‌کاپ در بعد گردشگری تخت‌فولاد ادامه داد: تخت‌فولاد ظرفیت ایده‌پردازی بالایی دارد، ما سعی کرده‌ایم با مشارکت شهروندان در هفته فرهنگی اصفهان فعالیت این مجموعه را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: زمانی که شهروندان ما را با خلاقیت‌های خود را در ایده‌پردازی برای مجموعه تخت‌فولاد یاری کنند، ما در شرایط بهتری این سرمایه عظیم را معرفی می‌کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه کرد: مجموعه تخت‌فولاد برای تشویق مشارکت شهروندان در ایده‌پردازی، علاوه‌بر جوایز ویژه، آن‌ها را برای تحقق آن ایده حمایت می‌کند.

وی گفت: فراخوان ایده‌ها در هفته فرهنگی اصفهان اعلام شده است و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای معرفی بهتر مجموعه تخت‌فولاد و رونق‌بخشی آن در حوزه گردشگری با شماره‌گیری ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ مطرح کنند.

عمرانی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم بیست‌وششم خرداد به‌مناسبت «روز نکوداشت تخت‌فولاد» ایده‌های برتر را معرفی و اختتامیه ایده‌کاپ را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یک رویداد دیگر به‌عنوان «تکیه‌گرد» در تخت‌فولاد برگزار می‌شود که تکیه‌های این مجموعه در آن معرفی می‌شود، همچنین به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان روز سیزدهم اردیبهشت، شهروندان می‌توانند در تکیه خاتون‌آبادی حضور پیدا کنند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: خاتون‌آبادی از تکیه‌های کمتر دیده شده در مجموعه تخت‌فولاد است که مدت‌ها درِ آن به روی شهروندان بسته بود، اما به‌تازگی بازگشایی شده است، همچنین شهروندان می‌توانند از عناصر گردشگری و زیارتی این مجموعه استفاده کنند.

کد خبر 748141

دیگر خبرها

  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی