Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از گیاهان محبوب در طب سنتی حنا بوده که از گذشته جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داشته است، این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی در درمان سردر‌های مزمن اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم  سرطان کولون 

یکی از شایع‌ترین سرطان‌های مربوط به دستگاه گوارش سرطان روده بزرگ یا کولون است که تا مدت‌ها هیچ گونه علائمی در بدن فرد مبتلا ندارد.

این سرطان که سرطان رکتوم هم نامیده می‌شود همراه با علائمی همچون کاهش غیر طبیعی وزن، درد شکمی، خستگی بیش از حد، یبوست و اسهال بروز پیدا می‌کند.

وجود خون در مدفوع یکی دیگر  از نشانه‌های سرطان روده بزرگ است،  برخی افراد این خونریزی را ناشی از مشکلات بواسیر دانسته  و مراجعه به پزشک را عقب می اندازند؛ برای درمان این سرطان  ابتدا از طریق کولونوسکوپی باید از میزان پیشرفت آن آگاهی یافت، در صورتی که سرطان هنوز محدود به دیواره روده باشد می‌توان به کمک جراحی این مناطق زائد را برداشت.

میوه‌هایی برای کاهش وزن 

اگر چه بیشتر میوه‌ها در داشتن وزنی متعادل موثر هستند، برخی از میوه‌ها را می‌توان داروی کاهش وزن نامید؛ نارگیل یکی از این میوه هاست، اسید چرب موجود در نارگیل که تری گلیسیرید نام دارد می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

میوه‌ها عمدتا دارای فیبر هستند، با این وجود خوردن میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و هلو که حاوی فیبر بیشتری هستند می‌توانند لاغری بیشتری را به همراه داشته باشند.

آووکادو، خرما، بلوبری، اسفناج و ذرت هم از خوراکی‌هایی هستند که در کاهش وزن می‌توانند به شما کمک کنند.

خواص درمانی حنا 

یکی از گیاهان محبوب در طب سنتی حنا بوده که از گذشته جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داشته است، بهتر است بدانید حنا به دلیل خواص گوناگون همچنان جایگاه خود را در میان گیاهان دارویی حفظ کرده است، حنا به دلیل خواص ضد التهابی در درمان سردر‌های مزمن اثرگذار است، با حنا می‌توان جوش‌های دهان را به طور کامل از بین برد، همچنین پوست گیاه حنا در درمان اختلالات کبدی فوق العاده موثر است. 

حنا زدن  به دلیل خواص ضد باکتریایی می‌تواند سطح پوست را از آلودگی‌ها و باکتری‌های پوستی پاک کند. 

نقش نخ دندان در حذف پوسیدگی 

بسیاری افراد عادت به استفاده از نخ دندان ندارند، در حالی که دندانپزشکان معتقدند نخ دندان در پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار موثر بوده و تا ۷۰ درصد از این مشکل جلوگیری می‌کند، حتی استفاده از نخ دندان در بعضی موارد می‌تواند در حذف پوسیدگی‌ها موثر‌تر از مسواک زدن باشد، زیرا با نخ دندان می‌توان بخش‌هایی از دهان را که با مسواک به آن ‌ها دسترسی ندارید تمیز کنید.

بهترین زمان استفاده از نخ دندان در میان مسواک زدن است.

خوراکی‌های موثر در افزایش شیر مادر 

شیر مادر مهم‌ترین و بهترین غذای کودکان تا دو سالگی است، بهتر است بدانید، برخی از خوراکی‌ها می‌توانند در افزایش شیر مادر موثر باشند.

یکی از توصیه‌های اصلی به مادران، نوشیدن مایعات فراوان مثل آب و آبمیوه است، با این کار علاوه بر جلوگیری از کم آبی بدن مادر، میزان شیر کودک هم افزایش پیدا می‌کنند.

خوراکی‌های حاوی امگا ۳ مانند ماهی و بادام به دلیل تقویت هورمون‌های شیر دهی در افزایش کمیت شیر مادر فوق العاده موثر هستند.

توصیه می‌شود از جو دو سر و سیر هم بیشتر در غذا‌های خود استفاده کنید.

انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند پروتئین بدون چربی و حبوبات،می‌تواند به راحتی به شما در مدیریت و کاهش وزن خود کمک کند. در این مطلب با بهترین غذاهایی که باعث لاغری شما می‌شوند همراهتان هستیم.

مواد غذایی مناسب کاهش وزن

سینه مرغ و گوشت بدون چربی

سینه مرغ بدون پوست و گوشت قرمز بدون چربی مانند فیله و استیک حاوی پروتئین و آهن هستند و چربی اشباع کمتری دارند که باعث کمک به مدیریت اشتها و کنترل وزن می‌شوند.

قرص بلک اسلیم پلاس

.سبزیجات برگ ‌سبز

این سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم سرشار از فیبر و پروتئین بوده و به طرز باورنکردنی سیر‌کننده هستند. اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، می‌توانید این سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

سبزی‌های برگ‌ دار

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیر شدن شما و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

قرص آلفا نارنجی

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم است. این ترکیب به شما احساس سیری می‌دهد و می‌تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، ماهی – و به طور کلی غذاهای دریایی – ممکن است مقدار قابل توجهی ید داشته‌باشند که برای حفظ عملکرد تیروئید و متابولیسم بدن شما لازم است

قرص تریپل برن

تخم مرغ

تخم مرغ دارای مواد مغذی فوق‌العاده بوده و سرشار از پروتئین و چربی است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. خوردن تخم‌مرغ و نان تست با مقدار کمی کره‌ برای صبحانه – به جای غلات، شیر و آب پرتقال – احساس سیری را تا ۴ ساعت بعد از صرف صبحانه افزایش می‌دهد.

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار غذاهای فوق العاده ای برای کاهش وزن و سلامتی هستند. سیب‌زمینی‌های سفید پخته شده بالاترین امتیاز را از نظر سیر کنندگی میان غذاهای دیگر دارند. اگر اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها پس از جوشاندن خنک شوند، مقادیر زیادی نشاسته مقاوم تشکیل می‌دهند، ماده‌ای فیبر مانند که کاهش وزن مرتبط است.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا می‌توانند بسیار برای کاهش وزن مفید باشند.

سوپ

تا هنگام سرد شدن سوپ، مزه کردن و خوردن آن زمان بیشتری نسبت به صرف سایر غذاها سپری می‌شود که همین ممکن است باعث شود شما با سرعت کمتری غذای خود را بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

ماست یونانی پرچرب

ماست یونانی برای مدیریت وزن عالی است، زیرا مقدار خوبی پروتئین در هر وعده دارد و باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، انواع خاصی از ماست حاوی باکتری‌های پروبیوتیک هستند که می‌توانند عملکرد روده شما را بهبود دهند. به طور کلی لبنیات پرچرب باعث می‌شوند شما زودتر و بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه‌ای و کینوا که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به طور کلی، در کنار اعتدال در خوردن غذا و ورزش منظم، خوردن این مواد مغذی باید به هموار کردن مسیر زندگی سالم و کنترل وزن شما به بهترین شکل ممکن کمک کند.

دیگر خبرها

  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟