Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:30:21 GMT

پاک سازی جنگل ها‌ی دشت برم + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۵۳۰۷

پاک سازی جنگل ها‌ی دشت برم + تصاویر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمود جعفری ریس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: در اجرای طرح پاک سازی جنگل ها،  ۶۰۰ هکتار از جنگل ها‌ی منطقه دشت برم از زباله پاک سازی شد.

وی افزود: درمدت هشت ساعت تلاش فعالان محیط‌زیست ۱۶ تن زباله جمع آوری و به سایت دفن زباله کازرون منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح باهمکاری اعضای تشکل ها‌ی انجمن سیزده فروردین، میراث پریشان، حامیان شهر سبز و بلوط زاگرس، آموزش و پرورش، شورای اسلامی و دهیاری روستا‌های بورنجان، دشت برم، کلانی، عبدویی، گرگنا وگاوکشک انجام شد.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

پاکسازی طبیعت دشت برم 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد

به گزارش قدس خراسان، حسن ابراهیمی عنوان کرد: زباله‌ها در مناطق شهری توسط شهرداری‌ها به نحو مطلوب جمع‌آوری می‌شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد ولی بعد از جمع‌آوری و در زمینه تفکیک و دفع پسماند با معضل جدی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: زباله گاه‌ها (محل انباشت و دفن زباله‌های جمع‌آوری شده) شهرداری‌های گناباد استاندارد نیست و مدیریت لازم بر آن‌ها اعمال نمی‌شود و این معضل موجب پراکنده شدن پلاستیک و زباله‌های سبک در اطراف زباله گاه‌ها و در نتیجه آلودگی عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: شهرداری‌های گناباد و شهرهای تابعه آن هیچ برنامه جامعی برای تفکیک پسماند و جمع‌آوری پسماندهای خشک ندارند.
ابراهیمی با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه پسماند طی سال گذشته در گناباد افزود: با وجود مشکلات جدی در مدیریت پسماند ولی شهرداران و نماینده دهیاران اهتمام جدی برای حضور در این جلسه‌ها ندارند و این مسأله موجب شده که مصوبه‌های این جلسات به درستی اجرا نشود و ضمانت اجرایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: در مناطق روستایی این شهرستان جمع‌آوری زباله‌ها با مشکلات جدی مواجه است و مورد تأیید محیط زیست نیست و تجمیع و دفن زباله‌های روستاها هم به صورت اصولی انجام نمی‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: در قانون موارد بازدارنده برای برخورد با اشخاصی که در مدیریت پسماند اهتمام جدی ندارند پیش‌بینی شده و تاکنون بیشتر تلاش شده است با برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پسماند موضوع‌ها مطرح و پیگیری شود.
ابراهیمی افزود: در جلسه‌های کارگروه مدیریت پسماند سال گذشته به صورت مکرر بابت کوتاهی در مدیریت و دفع پسماند به مسوولان ذیربط اخطار داده شده و از ابتدای امسال در گشت‌های زیست محیطی این مسأله بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر شهرداران و دهیاران به این مسأله عنایت کافی نداشته باشند و مصوبه‌ها را اجرا نکنند برای حفظ بهداشت و سلامت عمومی مردم و جامعه از طریق مراجع قضایی با خاطیان برخورد می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد در خصوص مشکلات جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی گفت: بر اساس قانون مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی موظف هستند که زباله‌های خود را به مرکز امحای زباله‌های پزشکی انتقال داده و بعد از بی‌خطرسازی آن‌ها را به شهرداری‌ها تحویل دهند.
ابراهیمی افزود: انباشت زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی در سطل زباله سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده این مسأله با خاطیان برخورد می‌شود و باید بعد از بی‌خطرسازی برای دفن آن‌ها در زباله گاه‌ها تحویل شهرداری‌ها داده شود.
وی با بیان این که مصوبه‌های کمیته پسماند زباله‌های بیمارستانی تاکنون اجرا نشده است از پزشکان خواست به عنوان متولیان بهداشت و سلامت جامعه در بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی مطب‌های خود اهتمام بورزند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: این اداره با همکاری شهرداری شهر کاخک از توابع این شهرستان و همراهی صنایع، گروه‌های مردمی دوستدار محیط زیست در هفته زمین پاک امسال به صورت نمادین و با هدف ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و پاسداری از زمین، رودخانه این شهر را پاکسازی کردند.
ابراهیمی، پاکسازی عرصه‌های منابع طبیعی روستای زیرجان، قله بنفش و پارک جنگلی قوژد گناباد با همکاری دوستداران محیط زیست را از سایر برنامه‌های هفته زمین پاک برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم