Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، وزير راه و شهرسازي کشورمان در سومين روز از سفر به پاکستان با رؤساي دانشگاههاي لاهور و رئيس کل بافت قديم اين شهر ديدار و گفتگو کرد.
«عباس آخوندي» در سفر به لاهور از بافت تاريخي و قديم اين شهر بازديد کرد.
وزير راه و شهرسازي ايران در اين سفر با «کامران لاشاري» رئيس کل بافت قديم اين شهر ديدار ودرباره بازآفريني شهري بافت هاي تاريخي، تبادل تجربيات در حوزه شهرسازي گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقاي آخوندي همچنين با «مرتضي جعفري» رئيس دانشگاه هنر ملي ، «فضل احمد خالد» رئيس دانشگاه مهندسي و فناوري و «شاهنواز زيدي» رئيس دانشکده معماري و طراحي دانشگاه کامست لاهور ديدار کرد.
در اين ديدارها وزير راه و شهرسازي ايران با رؤساي دانشگاههاي لاهور درباره بازآفريني شهري و رويکرد جديد بافت هاي مياني از طريق پرداختن همزمان به وجوه اجتماعي و اقتصادي در کنار وجه کالبدي باز آفريني و احياي بافت هاي فرسوده بحث و تبادل نظر کرد.
آقاي آخوندي ضمن دعوت از رؤساي دانشگاههاي لاهور براي سفر به ايران براي شرکت در رويدادهاي مربوط به بازآفريني شهري بر تبادل تجربيات دو کشور در اين زمينه تاکيد کرد.
وزير راه و شهرسازي ايران همچنين امروز با حضور در آرامگاه علامه اقبال لاهوري با اهداي تاج گل و قرائت فاتحه به اين شاعر بزرگ فارسي گوي پاکستاني اداي احترام و با نوادگان اين شاعر در مدرسه اقبال لاهوري ديدارکرد.
آقاي اخوندي وزير راه و شهرسازي پس از سفري 3 روزه به اسلام آباد، کراچي و لاهور و ديدار با مقامات حمل و نقل جاده اي،ريلي،هوايي و دريايي پاکستان دقايقي قبل فرودگاه لاهور را به مقصد ايران ترک کرد.
در اين سفر هياتي 20 نفره از مسئولان حمل و نقل جاده اي،ريلي،هوايي و دريايي کشورمان آقاي آخوندي را همراهي مي کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمام محورهای این استان به بزرگ‌راه نیازمند حداقل حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاالله اکبری با بیان اینکه ارتقای تمام محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار کرد: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم‌مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش‌آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم می‌سازد اما راه‌های این خطه به‌ویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است، زیرا باعث تسریع حمل‌ونقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود.

کد خبر 751630

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • واگذاری ۷۲۵۶ واحد مسکونی و قطعه زمین به متقاضیان قمی
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت