Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجاوز نظامی آمریکا و متحدان غربی آن به خاک سوریه برخلاف قواینن بین الملل و هماهنگی با مجلس سنای آمریکا صورت گرفت، اقدامی که مجامع بین المللی آن را محکوم کردند، به این ترتیب ترامپ در افتضاحی دیگر، جنگ آغاز نکرده را باخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هادی محمدی کارشناس مسائل بین المللی با حضور در استودیو 18:30 گفت: آمریکا و متحدین آن با گذشت چندین سال از جنگ نیابتی در سوریه، امروز به این نتیجه رسیده است که این سلسله اقدامات بی نتیجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

او با اشاره به اهمیت سوریه در این شرایط حساس در منطقه گفت: امروز همه بازیگران منطقه ای می داند که امروز هر کشوری که در این برهه حساس بر سوریه حاکم شود می تواند بسیاری از معادلات آینده منطقه را تعیین کند لذا طبیعی است که قدرتهای بزرگ حضور ایران و روسیه را در سوریه تحمل نمی کند.

او افزود: غربی ها در طول سالهای گذشته بیش از 500 گروه تروریستی را رد سوریه فعال کردند تا با تشدید اقدامات تروریستی بر دامنه ناامنی های سوریه بیفزایند تا بلکن از این ره یافت بر سوریه حاکم شوند بنابراین برای نیل به این هدف از وضع قوانین مختلف در سطح بین الملل تا حتی دور زدن آن قوانین هیچ ابایی ندارند.

این کارشناس افزود: حتی اگر اتهام آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه در خصوص بمباران شیمیایی هم درست باشد باز هم دلیل نمی شود تا آمریکا و متحدینش به خاک سوریه تجاوز نظامی کند بلکه این وظیفه سازمان های بین المللی است تا به این اتهامات رسیدگی قانونی کند.

محمدی خاطرنشان کرد: چپاول ثروت های عربی، چانی زنی های بیشتر در مجامع بین المللی ضد سوریه، کمک به حضور فعال تروریست ها در سوریه و ایجاد ناامنی های بیشتر در منطقه تنها بخشی از اهداف پشت پرده آمریکا و متحدانش در سوریه و منطقه است.

او یادآور شد: آمریکایی ها با طبل یک جنگ جهانی به منطقه آمده اند تا رعب و وحشتی بزرگ در منطقه راه بیندازند، این اقدام آمریکا یادآور اقدامات واشنگتن علیه پیونگ یانگ کره شمالی بود که خود نگرانی های بزرگی در شبه جزیره کره ایجاد کرد.

او گفت: امروز مشابه آنچه ضد کره شمالی روی داد را در سوریه شاهدیم، آمریکایی ها و غربی ها تلاش کردند تا با اتهام حمله شیمیایی در سوریه سلسله بمباران هایی را در سوریه به راه اندازند، اگرچه آنها هیاهوی شدیدی به راه انداختند اما در عمل فاقد توانمندی لازم برای مدیریت این فضای پرتنش هستند بنابراین در یک نتیجه گیری کلی این اقدامات آمریکا و غرب تنها لاف سیاسی است اما از سوی دیگر آنها از مشروعیت بین المللی هم برخوردار نیستند زیرا ترامپ بدون کسب اجازه از سنا این حملات را به راه انداخته که تبعات سنگینی را متوجه ترامپ و آمریکا در مجامع بین المللی می کند.

محمدی افزود: پوتین تلاش کرد تا با سلسله گفتگویی هایی با غرب جلوی تنش های بیشتر در سوریه را بگیرد ولی طرف غربی برخلاف توافقات صورت گرفته مرتکب بدعهدی شد که همین امر حق پاسخ متقابل به روسیه را می دهد.


صباح زنگنه کارشناس مسائل بین المللی گفت: قوانین برای همه کشورهای صاحب حاکمیت و عضو سازمان ملل یکی است که براساس قواینین سازمان ملل، حاکمیت همه کشورهای عضو این سازمان باید در سازمان ملل مورد احترام قرار گیرد.

او افزود: اقدام آمریکا در تجاوز نظامی به خاک سوریه، نقض صریح قوانین بین المللی بوده است زیرا سوریه دولتی مستقل و عضو سازمان ملل است که مشمول جمیع قوانین سازمان ملل می شود لذا هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه که بر خلاف مجوزهای بین المللی صورت بگیرد، بر خلالف منشور سازمان ملل و قوانین جاری آن بوده، قابل پیگیری است.

دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • پولشویی
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق