Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:48:54 GMT

غوطه شرقی در سوریه به طور کامل پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۹۰۲۳

غوطه شرقی در سوریه به طور کامل پاکسازی شد

تهران – ایرنا – فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه شنبه در بیانیه ای از پاکسازی کامل غوطه شرقی واقع در استان ریف دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است: همزمان با مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه به حمله کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهدافی در خاک کشور و پس از هفته ها انجام عملیات نظامی متمرکز، نیروهای مسلح و همپیمانان ما شهرها و روستاهای غوطه شرقی را به طور کامل از اشغال تروریست های مسلح پاکسازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش دیگر این بیانیه آمده است: پس از آزادسازی غوطه شرقی تیم های کشف و خنثی سازی اقدام به پاکسازی میدان ها، خیابان ها و گذرگاه ها از مین ها و بسته های انفجاری کردند تا زمینه برای بازگشت مردم به مناطق آزاد شده فراهم آید.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزوده است: نیروهای ما در غوطه شرقی تاکنون تعدادی از کارگاه های ساخت سلاح و انبارهای مهمات تروریست ها را شناسایی کردند.
نیروهای سوری همچنین انبارهایی را که تروریست ها مواد غذایی و دارویی را در آن نگهداری می کردند کشف کردند. تروریست ها با احتکار مواد غذایی و دارویی اهالی غوطه شرقی را از غذا و دارو محروم می کردند.
در پایان بیانیه فرماندهی ارتش سوریه آمده است: ارتش بر حفظ امنیت غیر نظامیان تاکید دارد و بار دیگر اعلام می کنیم حملات صبح امروز به سوریه بر تلاش نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریسم و نابودی آن ها خللی ایجاد نخواهد کرد.
آمریکا و متحدانش (انگلیس و فرانسه) صبح شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏
بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.
دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
شبک**9365**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه غوطه شرقي پاكسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند