Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار اردبيل در سفر به پارس آباد مغان، در جلسه بررسي طرح شبکه آبياري خداآفرين گفت:طبق قولي که داده شده پروژه پاياب سد خداآفرين بايد امسال به بهره برداري برسد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ مهندس اکبر بهنام جو در سفر به پارس آباد مغان، در جلسه بررسي طرح شبکه آبياري خداآفرين اظهار داشت: با تکميل کانال اصلي در سال زراعي پيش رو بيش از 14 هزار هکتار از اراضي در حوزه شهرستان هاي بيله سوار و پارس آباد کشت مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: پروژه پاياب سد خدا آفرين يکي از پروژه هاي ملي و مهم است که شمال استان اردبيل را از لحاظ اقتصادي و معيشتي متحول مي کند.
مهندس بهنام جو افزود: خوشبختانه همه دستگاه هاي ذيربط تا بحال همکاري خوبي با همديگر داشته اند که مرحله نخست طرح ملي پاياب سد خداآفرين در شهرستان هاي بيله سوار و پارس آباد مغان در مساحت 36 هزار و 700 هکتار به پيشرفت فيزيکي 66 درصد رسيده است.
استاندار اردبيل ادامه داد: تاکنون براي اجراي اين طرح 1500ميليارد تومان هزينه شده و جهت اتمام آن به حدود 800 ميليارد تومان اعتبار ديگر نياز است.
وي با بيان اينکه 72 کيلومتر از 92 کيلومتر اين طرح لاينينگ و کانال کشي شده است افزود: طبق برنامه ريزي در زمان بهره برداري قطعا مهمان ويژه اي به استان دعوت مي شود.
استاندار اردبيل اضافه کرد: دولت براي تجهيز اراضي به سامانه آبياري نوين و کانال کشي هر هکتار از اراضي پاياب سد خداآفرين با احتساب هزينه سد، حدود صد ميليارد تومان هزينه مي کند.
نماينده عالي دولت در استان با اشاره به اينکه بهبود معيشت مردم منطقه در گرو تکميل اين طرح است افزود:توجه به توليد و اشتغال زايي، ايجاد صنايع تبديلي ، مهار آب هاي مرزي و تبديل اراضي ديم به آبياري نوين از شاخص هاي اين طرح است و با تکميل آن 1.5ميليون تن توليد محصولات کشاورزي استان افزايش مي يابد.
مهندس بهنام جو با اشاره به اينکه اين طرح از سال 83تا 92 با 16درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجرا بود، بيان کرد: با پيشنهاد دکتر روحاني رييس جمهور محترم و عنايات مقام معظم رهبري يک ميليارد دلار به مهار آب هاي مرزي استان اختصاص يافته و با صرف بخشي از اين اعتبار در طرح پاياب سد خداآفرين عمليات اجرايي سرعت گرفته و قطعا با برنامه ريزي مناسب و نظام بهره برداري صحيح با واگذاري عادلانه اراضي،شاهد برخورداري شهروندان از برکات آن خواهيم بود.
استاندار اردبيل افزود: اين طرح عظيم ملي در چهار ناحيه عمراني با فعاليت بيش از20 پيمانکار معتبر در حال اجراست که شامل پروژه کانال اصلي، ايستگاه هاي پمپاژ، مخازن ذخيره، شبکه اصلي آبياري تحت فشار نواحي چهارگانه به مساحت 36هزار 700 هکتار عملياتي است.
در اين جلسه مديرعامل شرکت آب منطقه اي اردبيل، رييس سازمان جهاد کشاورزي استان و مجريان طرح گزارش عملکرد خود را تشريح کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، استاندار هرمزگان در مراسم آغاز ساخت این دو طرح گفت: بخشی از طرح زیرگذر روستای سرخون اجرا شده و حالا روند ساخت سرعت می‌گیرد.
مهدی دوستی افزود: طرح زیرگذر روستای سرخون طبق برنامه ریزی و با تخصیص منابع مالی از محل مولد سازی، کمتر از شش ماه دیگر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: طرح پل خورگو نیز تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: در استان ۵۴ نقطه حادثه خیز وجود دارد که با بهره برداری از این دو طرح تصادفات منجر به تلفات جانی کاهش می‌یابد.
استاندار هرمزگان گفت: به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی و ایستگاه‌های مانوری در بندرشهید نیز رجایی اجرایی میشود
عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: پل خورگو با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان و زیرگذر سرخون با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد