Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:10:03 GMT

راه‌هاي افزايش امنيت موبايل بانک

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۱۴۶۸

راه‌هاي افزايش امنيت موبايل بانک

خبرگزاري آريا - دولت همراه سال گذشته همزمان با فاز اول دولت الکترونيک راه‌اندازي شد که در نتيجه آن تلفن همراه به يک دفتر خدمات الکترونيکي تبديل مي‌شود. با توجه به اينکه امروزه گوشي موبايل از مهم‌ترين ابزارهاي مورد استفاده روزمره است، به آسان‌تر شدن هرچه بيشتر فرآيندها کمک خواهد کرد اما موضوع مورد اهميت در اين ميان امنيت موبايل بانکي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، حذف دردسرهاي استفاده از کارت‌هاي بانکي در يک بستر امن و جايگزيني موبايل با بسياري از ابزارهاي مورد استفاده امروزي، پرداخت موبايلي را به يکي از ضرورت‌ها تبديل کرده است؛ به نظر مي‌رسد اين امر نيز در حال تحقق است تا شعار دولت همراه بيش از پيش عملي شود بر اين اساس آمارها نشان مي‌دهند ميزان استفاده از موبايل بانکينگ در مقايسه با اينترنت بانک رو به افزايش بوده است.
هزينه‌هاي بانکي با استفاده از موبايل بانکينگ، به شدت کاهش مي‌يابد و از سوي ديگر رضايت مشتريان را به جهت دسترسي آسان به تراکنش‌هاي مالي در هر زمان و مکان به جاي انتظار در صف گيشه بانک در ساعات کاري فراهم مي‌آورد.
در هر حال موبايل بانکينگ از جمله روش‌هاي پرداخت است که با بکارگيري اصولي و متناسب آن، مي‌توان هزينه‌هاي بانکي را به شدت کاهش داد. به شرط آنکه از نکات امنيتي غافل نشويم. يکي از اين موارد به امنيت گوشي‌هاي تلفن همراه مربوط، است و نکته ديگر قرار دادن نام کاربري و رمز عبور برروي گوشي کاربر است تا درصورت به سرقت رفتن موبايل، امکان دسترسي به اطلاعات مالي‌تان وجود نداشته باشد.
به گزارش ايسنا، در اين باره کارشناسان پليس فتا توصيه‌هايي براي امنيت موبايل بانک‌ها ارايه کرده‌اند از آن جمله ميتوان به موارد زير اشاره کرد:
- براي گوشي تان رمز بگذاريد.
- مراقب دانلودهايتان باشيد.
- تنها از نرم افزار بانک خودتان استفاده کنيد.
- از شبکه‌هاي امن اينترنتي براي انجام عمليات بانکي استفاده کنيد.
- سطوح دسترسي اپليکيشن ها را بررسي کنيد.
- اطلاعات بانکي خود را در برنامه نوت برداري گوشي يادداشت نکنيد.
- در صورت فروش يا واگذاري تلفن همراه به ديگران هرگونه اطلاعات بانکي ذخيره شده در آن را پاکسازي کنيد.
- آنتي ويروس فراموش نشود.
- روي هر لينکي کليک نکنيد ممکن است در پي سرقت اطلاعات شما باشند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: همه اقدام‌های لازم صدور- صورتحساب خرید گوشی همراه انجام شده است و تا سه ماه دیگر، اجرایی خواهد شد.

به گفته آقای برادران، هدف از اجرای این طرح، شفافیت در خرید گوشی همراه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد