Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم محلات و دلیجان با انتقاد از نحوه رسیدگی به تخلفات بودجه ای، گفت: این شیوه رسیدگی باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل پنجاه و پنجم به قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره نحوه اجرای بند «ز» تبصره یک قانون بودجه سال ۹۶ اظهار داشت: مطابق اصل ۵۵ قانون اساسی دیوان محاسبات به کلیه حساب های دستگاه ها رسیدگی می کند تا هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب منحرف نشود؛ طبق این گزارش موارد زیادی از تخلفات رخ داده و سوال این است که نتیجه رسیدگی ها چه بوده؟ آیا این مبالغ به بیت المال برگشته؟ تکلیف متخلف یا متخلفان چه شده است؟

وی افزود: همچنین این سوال وجود دارد که آیا این تخلفات باید از حساب شرکت ملی نفت ایران جبران شود؟

این نماینده مجلس ادامه داد: در بخش دیگری از این گزارش به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تخلف اشاره شده که از سال ۸۹ در حال رسیدگی است، در حالی که عملکرد بودجه سالانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی تأکید کرد: این شیوه رسیدگی باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات است، چون تخلفات سنگین است اما یا از جای دیگری جبران می شود یا متخلف آزادانه می چرخد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال، ضمن قبول آن اظهار داشت: آنچه در این گزارش آمده نشانه عدم رسیدگی نیست و دیوان محاسبات و دادسرای دیوان در حال رسیدگی هستند، در عین حال باید این کار با دقت بیشتری انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی قلهکی فعال رسانه ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

اظهارات بانکی پور نماینده مجلس: الان در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن!

پی نوشت: این اظهارات (بر فرضِ صحت!) صرفا به دردِ ارائه در جلسات قرارگاه ها و مجموعه های سازمانی می‌خورد و انتشار رسمی آن، روابط گسترده ما را با همسایه مهم مان، دچار مشکل جدی می کند.

حتما آقای بانکی پور جلسه ارائه گزارش کارگروه آسیب‌های اجتماعی به رهبر انقلاب را به خاطر دارند که پس از آن رهبری گفتند از ناراحتی تا صبح نخوابیدم.

فهمِ منشاءِ مشکلات فرهنگی اجتماعی کشور توسطِ بانیان امر، ایرادِ جدی دارد!

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903102

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • انتقاد تند مدیر سپاهان/ کمیته انضباطی به تخلفات سنگین هواداران پرسپولیس رسیدگی کند