Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@02:12:27 GMT

نحوه تأمین ارز برای حواله ­ها و اعتبارات اسنادی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۸۰۱

نحوه تأمین ارز برای حواله ­ها و اعتبارات اسنادی

پول‌نیوز - در مواردی که ارز حواله قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۱/۲۱ توسط بانک مرکزی تأمین و حواله صادر شده و اسناد حمل در مهلت مقرر به بانک عامل ارائه شود، نرخ ارز تسویه همان نرخ ارز تأمین شده است.

در صورتی که اسناد مزبور پس از مهلت مقرر واصل شود، پذیرش اسناد ارائه شده منوط به موافقت بانک مرکزی و پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز از زمان صدور حواله تا تاریخ تحویل اسناد حمل به بانک عامل (در صورت افزایش نرخ ارز) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مواردی که ارز مربوطه به نرخ مبادله‌­ای توسط بانک مرکزی تأمین، لیکن حواله صادر نشده باشد، حداکثر شش ماه از تاریخ تأمین ارز می ­بایستی اسناد حمل به بانک عامل ارائه شود و در این صورت، نرخ ارز تأمین شده ملاک تسویه خواهد بود.

در صورت انجام حواله و عدم ارائه اسناد حمل ظرف مهلت مزبور، پذیرش اسناد منوط به موافقت بانک مرکزی و پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز زمان تأمین ارز تا تاریخ ارائه اسناد حمل به بانک عامل (در صورت افزایش نرخ ارز) خواهد بود.

در صورت عدم انجام حواله ظرف مهلت مذکور، بانک عامل موظف است ارز مربوطه را به بانک مرکزی برگشت دهد.

تأمین ارز بابت باقیمانده تمام اعتبارات اسنادی گشایش یافته و بروات اسنادی ثبت شده قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۱/۲۱ به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

جزئیات و ضوابط مربوط به تأمین ارز برای نحوه تأمین ارز برای حواله­‌ها و اعتبارات اسنادی طی بخشنامه به بانک ­های عامل ابلاغ شده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه

به گزارش قدس آنلاین، «ریموند مور» قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت، می‌توانسته این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که «جرد سباستین دالکی» ۳۲ ساله است، بیش از این محکوم کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی ادامه داد: «این یک رسوایی است. به نظر من این اقدامی عمدی بوده است. این خیانتی آشکار و افشار اسرار دولتی است.»

وکلای این کارمند سابق اما خواسته بودند که حکم موکلشان ۱۴ سال حبس باشد چون بر اساس ادله موجود، فروش این اسناد در سال ۲۰۲۲ بوده اما به دست کسی که گمان می‌کردند «دشمن» باشد، نیفتاده است.

دستیار مدافع عمومی فدرال نیز خواستار حکمی کمتر برای این کارمند سابق آژانس امنیت ملی شد و گفت که او به دلیل چهار بار تلاش برای خودکشی دچار ترومای مغزی شده و در کودکی هم تروما داشته است.

دالکی بعدا به قاضی پرونده گفت از اختلال اضطراب پس از سانحه، اختلال دو قطبی و اختلال وسواس رنج می‌برد. او همچنین انگیزه ایدئولوژیکی یا کسب درآمد از طریق موافقت با فروش اسرار را انکار کرد. البته قاضی پرونده گفت بابت ادعاهای دالکی مشکوک است چون هیچ سوابق پزشکی برای اثبات صحت این ادعاها وجود ندارد.

بر اساس اسناد دادگاه، دالکی که فقط برای یک ماه در آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده بود به مامور مخفی اف.بی.آی که گمان کرده بود یک مامور روس باشد، گفته بود که به دنبال ایجاد تغییر است. او همچنین گفته بود که ۲۳۷ هزار دلار هم بدهی دارد. دالکی همچنین گفته بود که تصمیم دارد تا با روسیه کار کند چون اصالتش به این کشور برمی‌گردد. این مرد در ابتدا ۱۶ هزار و ۴۹۹ دلار به صورت رمز ارز دریافت کرد تا نشان دهد که چه اسنادی در اختیار دارد و بعد مبلغ ۸۵ هزار دلار بابت بقیه اسناد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است